Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strano vs. domaće/domovinsko u Hrvatskoj drami posljednjih desetljeća prošloga stoljeća

Helena Peričić
Antonija Zubčić


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 237-253

preuzimanja: 303

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 254 Kb

str. 237-253

preuzimanja: 130

citiraj


Sažetak

U hrvatskoj drami druge polovice 20. st., poglavito onoj iz sedamdesetih i osamdesetih godina, obilježenoj intertekstualnim eksperimentiranjem nad građom iz strane književnosti, kulture, mitologije i povijesti razvidna je težnja za sučeljavanjem tih sastavnica s elementima iz domaćega književnoga i kulturnog prostora, tj. s tradicionalnim na razini domaće književnosti odnosno na razini onih karakteristika kojima se autori dotiču bilo izražajnog (primjerice u korištenju stiha) bilo fabularnoga temeljenog na usmenoj ili pisanoj književnoj baštini. Stječe se dojam da je dimenzija dramskoga teksta oslonjena na hrvatsku literaturu odraz svojevrsne odanosti domaćem a ujedno domovinskom; uporaba obilježja, pa i (iz) »stranoga« svijeta i njegove kulturne ponude ovdje se usađuje u domaću književninu. U okvirima tzv. postmodernističkoga dramskog takvi su elementi oblikovanja i supostavljanja stranog uz domaće zamjetni u brojnih naših dramatičara spomenutoga razdoblja: Šoljana, Slamniga, Kušana, Paljetka, Brešana, pa i u onih novijega naraštaja poput autorske trojke Mujičić-Senker-Škrabe, Lade Kaštelan, Mislava Brumeca i drugih.

Ključne riječi

hrvatska drama; postmodernizam; domaće/domovinsko; intertekstualnoist, Luko Paljetak

Hrčak ID:

220443

URI

https://hrcak.srce.hr/220443

Datum izdavanja:

30.4.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.314 *