Izvorni znanstveni članak
Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom kognitivnih evociranih potencijala (KEP)
Marijan Palmović
Jelena Kuvač
Melita Kovačević
Sažetak
Novi pristupi u istraživanju posebnih jezičnih teškoća (PJT) temelje se na primjeni različitih metoda funkcionalnoga oslikavanja mozga. Takva istraživanja omogućavaju otkrivanje pozadinskih mehanizama koji uzrokuju poteškoće u jezičnome razvoju i pružaju objašnjenje bihevioralne razine, tj. obilježja kojima se opisuje slika jezičnoga poremećaja. U ovome se radu zadatkom leksičke odluke kod djeteta s dijagnosticiranom posebnom jezičnom teškoćom uporabom metode kognitivnih evociranih potencijala (KEP), tj. ‘event-related potentials’ (ERP), nastoji pokazati razlika u mozgovnoj obradi primljenih jezičnih podataka u odnosu na dijete urednoga jezičnoga razvoja. Rezultati pokazuju jasne razlike u elektrofiziološkom odgovoru na jezične podražaje u komponenti N400.
Ključne riječi
posebne jezične teškoće (PJT); kognitivni evocirani potencijali (KEP); N400; zadatak leksičke odluke
Hrčak ID:
22100
URI
Datum izdavanja:
19.3.2007.
Posjeta: 3.281 *