Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja

Silvija Rogošić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 411 Kb

str. 291-307

preuzimanja: 843

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada je ustanoviti razlike između redovitih i izvanrednih studenata odgojiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 400) s obzirom na neke socio-demografske karakteristike, obrazovna postignuća (na tercijarnoj i predtercijarnoj razini obrazovanja) i iskustva studiranja (zadovoljstvo studijem i percepcija socijalnog kapitala fakulteta) oslanjajući se na dvije teorije:
1. teoriju primarne orijentacije (Bozick, 2007.) i 2. teoriju socijalnog
kapitala (Coleman, 1990). Također, cilj je i ustvrditi u kojoj mjeri se upis na izvanredni/redoviti studij predškolskog odgoja na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu može objasniti obrazovnim postignućima koja
prethode upisu na studij, u kojoj mjeri se može objasniti radnim ili obiteljskim obvezama koje se smatraju uobičajenim razlozima za upis
na izvanredni studij. Rezultati hi kvadrat i Mann Whitney U testa pokazuju da su studenti izvanrednih studija u prosjeku stariji od redovitih studenata, u većoj su mjeri zaposleni, češće pohađaju
četverogodišnje stručne škole od gimnazija i u prosjeku češće imaju bračne partnere i djecu. Redoviti studenti značajno bolje ocjenjuju socijalni kapital koji im je dostupan na fakultetu i zadovoljniji su studiranjem, ali suprotno od očekivanog, imaju niža obrazovna postignuća (na svim pokazateljima). Rezultati binarne logističke regresije sa zavisnom varijablom upis na redoviti/izvanredni studij pokazuju da stariji i zaposleni ispitanici, kao i oni koji su završili četverogodišnje strukovne škole, češće upisuju izvanredne studije dok
se obrazovna postignuća i obiteljski status nisu pokazali značajnim prediktorima odabira izvanrednog/redovitog studija.

Ključne riječi

izvanredni studenti; redoviti studenti; socio-demografske karakteristike; iskustvo studiranja; obrazovna postignuća; teorija primarne orijentacije; Colemanova teorija socijalnog kapitala

Hrčak ID:

223375

URI

https://hrcak.srce.hr/223375

Datum izdavanja:

15.7.2018.

Posjeta: 1.294 *