Pregledni rad
https://doi.org/10.21860/j.10.1.6
Majčinstvo – podloga familijarizacije odgojno-obrazovnih ustanova
Sofija Vrcelj
orcid.org/0000-0001-9531-3293
; Sofija Vrcelj, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci,
Sažetak
Majčinstvo i njemu inherentna etika brige određeni su isključivim odnosno dominantnim identitetom žene u nekim radovima J. J. Rousseaua, F. Fröbela i J. S. Milla. Majke su u tih i drugih teoretičara, kao i u javnom diskursu, shvaćene kao najbolje učiteljice (svoje) djece, što je rezultiralo različitim organizacijskim i koncepcijskim pokušajima familijarizacije obrazovanja. Familijarizacija institucija nije postigla očekivane rezultate jer službeni kurikulum, na kojemu se temelji rad odgojno-obrazovnih institucija i koji nastaje kao rezultat (političkih) pregovora onih koji imaju moć, ne uvažava etiku brige i pedagogiju ljubavi.
Ključne riječi
majčinstvo; etika brige; pedagogija ljubavi; familijarizacija odgojno-obrazovnih institucija.
Hrčak ID:
223382
URI
Datum izdavanja:
1.7.2019.
Posjeta: 3.528 *