Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.22522/cmr20190145

Utjecaj storytelling i marketinških kampanja na djecu: bihevioralnokomunikacijski aspekti

Ivan Biošić orcid id orcid.org/0000-0002-6373-2853 ; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment (student), Zagreb, Hrvatska
Sandra Biošić ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.340 Kb

verzije

str. 162-177

preuzimanja: 737

citiraj


Sažetak

Djeca su nerijetko zaštitna lica marketinških kampanja poznatih brendova te se često pojavljuju u medijima. Postavlja se pitanje kako storytelling i marketinške kampanje utječu na djecu. Većinom su djeca i roditelji ciljna skupina kojoj se dobro oblikovanom pričom s integriranim edukativnim činjenicama želi približiti određena tema, rješenje problema ili navika. Djeca u globaliziranom i digitaliziranom svijetu svoje prve, svakodnevne, navike vrlo često stječu praćenjem medija, ali i u pozitivnim primjerima kampanja koje korištenjem storytellinga
pokazuju znatno uspješnije rezultate za razliku od svakodnevno viđenih marketinških kampanja kojima je cilj potpora i unapređenje prodaje. Storytelling kampanje sve su češće među korporacijama zbog njihove uspješnosti, a većinom se temelje na bihevioralnom i komunikacijskom pristupu. Storytelling kampanje pokazuju osjetnu razinu većeg odaziva ključnih javnosti, djece, zbog igre s emocijama, svakodnevnim navikama, međuljudskim odnosima i razvojem djetetovog karaktera. U razvoju karaktera djeteta ponajviše sudjeluju roditelji, odgajatelji, nastavnici i stručno osoblje te djetetova okolina, ali i sami mediji – od sadržaja na televiziji pa sve do igara koje u djetetovim očima sežu dalje od virtualne stvarnosti, u tzv. imaginarnu realnost. Cilj ovog rada je dobiti uvid koliki utjecaj storytelling sam, ali i u kampanjama, ima na djecu i njihove bihevioralne i komunikacijske sposobnosti. Kvalitativno istraživanje provedeno je u vrtiću na području Grada Zagreba te je obuhvatilo dvije skupine djece različitog uzrasta.

Ključne riječi

djeca; mediji; storytelling; marketinška kampanja; bihevioralne i komunikacijske sposobnosti

Hrčak ID:

223675

URI

https://hrcak.srce.hr/223675

Datum izdavanja:

30.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.529 *