Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Komparativna analiza emisija stakleničkih plinova iz UNP i benzinskih vozila kao odgovor na izazove energetske tranzicije

Borna Leš orcid id orcid.org/0000-0002-7608-7742
Daria Karasalihović Sedlar orcid id orcid.org/0000-0002-2763-2863 ; Rudarsko-geološko-naftni fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 3.677 Kb

str. 132-145

preuzimanja: 1.039

citiraj


Sažetak

Ukapljeni naftni plin, kao predstavnik plinovitih goriva, smatra se vodećim alternativnim gorivom u mnogim zemljama. Da je UNP čišće pogonsko gorivo od široko korištenog benzina i dizelskog goriva zaključak je mnogobrojnih analiza. S ciljem da se produbi procjena emisija iz putnički automobila, u ovom radu u okviru metodologije procjene životnog vijeka (LCA) pristupilo se analizi široj od standardnih testiranja. Umjesto uobičajenih metoda procjene emisija baziranih na emisijama ispušnih plinova, za potrebe ovoga rada osmišljen je širi izračun, temeljen na praćenju i računanju izravne potrošnje dvaju testnih vozila EURO4 standarda. Svrha analize je projekcija ušteda emisija stakleničkih plinova pregradnjom benzinskog vozila na UNP kako bi se istaknule razlike u emisijama benzinskog kao tekućeg fosilnog i UNP kao plinovitog goriva. S ciljem dodatne potvrde socio-ekološke i ekonomske prednosti plinovitih goriva kao odgovarajućeg rješenja u prijelaznom razdoblju ka nisko-ugljičnom gospodarstvu, očekivani rezultati iskorišteni su za kreiranje imaginarnog scenarija u okvirima održivog razvoja te primijenjeni na sektor cestovnog prometa u RH.

Ključne riječi

UNP; plinovita goriva; alternativna goriva; smanjenje emisija stakleničkih plinova; procjena životnog vijeka; nisko-ugljično gospodarstvo; održivi razvoj

Hrčak ID:

227201

URI

https://hrcak.srce.hr/227201

Datum izdavanja:

21.10.2019.

Posjeta: 1.818 *