hrcak mascot   Srce   HID

Medijska istraživanja : znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, Vol. 11 No. 1, 2005.

Izvorni znanstveni članak

Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama

Melita Poler Kovačić

Puni tekst: hrvatski, pdf (220 KB) str. 9-31 preuzimanja: 2.731* citiraj
APA 6th Edition
Poler Kovačić, M. (2005). Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama. Medijska istraživanja, 11 (1), 9-31. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22991
MLA 8th Edition
Poler Kovačić, Melita. "Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 9-31. https://hrcak.srce.hr/22991. Citirano 24.03.2019.
Chicago 17th Edition
Poler Kovačić, Melita. "Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 9-31. https://hrcak.srce.hr/22991
Harvard
Poler Kovačić, M. (2005). 'Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama', Medijska istraživanja, 11(1), str. 9-31. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22991 (Datum pristupa: 24.03.2019.)
Vancouver
Poler Kovačić M. Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 24.03.2019.];11(1):9-31. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22991
IEEE
M. Poler Kovačić, "Novinar i njihovi izvori: uloga odnosa s medijima pri upravljanju pristupa novinarskim objavama", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 9-31, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22991. [Citirano: 24.03.2019.]

Sažetak
Živimo u sve više “promocijsko” doba – naime, kako institucije, tako i mnogi
pojedinci koji se zauzimaju za različite interese i ciljeve – kako bi dobili i sačuvali
javnu legitimnost, žele svoje poruke posredovati koristeći novinarski
diskurs. Pitanjima pristupa medijima moramo se baviti želimo li bolje razumjeti
ulogu masovnih medija u djelovanju društvene i kulturne moći. Velik i aktivni
pristup imaju društvene elite koje služe kao pouzdani izvori informacija
(Van Dijk). Mnoga istraživanja pokazuju da se novinari sve češće i bez kritičke
distance koriste njihovim “informacijskim subvencijama”, kojima ih opskrbljuju
službe za odnose s javnostima sa zadatkom da nadziru i upravljaju pristupom
koridorima moći. Autoricu članka zanimaju odnosi između praktičara
za odnose s medijima i novinara, kako na teoretskoj razini (samopercepcija i
samoregulacija), tako i u svakodnevnoj praksi. Njezina je teza da sve veća rutinizacija
novinarskoga rada, kao rezultat teškoga ekonomskog položaja medijskih
kuća zbog snažne borbe za dobit ili pukog preživljavanja, potiče objavu
informacija elitnih službenih izvora, koje pripremaju njihovi službenici za odnose
s medijima. Novinari i urednici izvore tih informacija u novinarskim
tekstovima često ne označavaju, premda je riječ o neetičnoj praksi prema odrednicama
kodeksa obiju djelatnosti. Ispreplitanje odnosa s javnostima i novinarstva
ima ozbiljne posljedice na klasičnu zadaću novinarstva kao djelatnosti za opće javno dobro

Ključne riječi
novinarska etika; izvori informacija; službe za odnose s javnošću; rutinizacija novinarstva; društvene elite

Hrčak ID: 22991

URI
https://hrcak.srce.hr/22991

[engleski]

Posjeta: 3.496 *