Pregledni rad
https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
Tatjana Aparac-Jelušić
orcid.org/0000-0002-9391-8333
; Red. prof. u miru
Puni tekst: hrvatski pdf 453 Kb
str. 17-25
preuzimanja: 312
citiraj
APA 6th Edition
Aparac-Jelušić, T. (2019). Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
. Bosniaca, 24 (24), 17-25. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
MLA 8th Edition
Aparac-Jelušić, Tatjana. "Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
." Bosniaca, vol. 24, br. 24, 2019, str. 17-25. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17. Citirano 19.11.2024.
Chicago 17th Edition
Aparac-Jelušić, Tatjana. "Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
." Bosniaca 24, br. 24 (2019): 17-25. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
Harvard
Aparac-Jelušić, T. (2019). 'Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
', Bosniaca, 24(24), str. 17-25. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
Vancouver
Aparac-Jelušić T. Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
. Bosniaca [Internet]. 2019 [pristupljeno 19.11.2024.];24(24):17-25. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
IEEE
T. Aparac-Jelušić, "Sveučilišno obrazovanje informacijskih stručnjaka: izazovi i mogući iskoraci
", Bosniaca, vol.24, br. 24, str. 17-25, 2019. [Online]. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.17
Preuzmi JATS datoteku
Sažetak
Slijedom promjena u području sveučilišnog obrazovanja i niza novih zadaća suvremenih informacijskih ustanova u ovom se radu promišljaju mogući iskoraci prema sustavnom sveučilišnom obrazovanju i stalnom stručnom usavršavanju informacijskih stručnjaka. Neosporno je da je moguće uspoređivati i pronalaziti zajedničke karakteristike obrazovnih programa u području informacijske znanosti, bibliotečne znanosti, bibliotečne i informacijske znanost te programa koje nude tzv. i-schools. Uz to niz je novih ponuditelja obrazovnih programa za upravljanje ogromnim količinama podataka, ekonomiju informacija, digitalne biblioteke, i drugih u kojima sadržaji iz bibliotekarstva (na primjer, organizacija informacija, pretraživanje informacija, informacijsko ponašanje, informacijska pismenost) mogu imati bitno značajniju ulogu. Cilj rada je ukazati na trendove u europskom sveučilišnom prostoru s aspekta obrazovanja bibliotekara i drugih informacijskih stručnjaka te potaknuti na iznalaženje optimalnih rješenja unutar lokalnih, bosansko-hercegovačkih okolnosti. Namjera nam je ukazati na potrebu sustavnog promišljanja i djelovanja koje bi uvažavalo tradicionalno shvaćene kompetencije i kritički sagledalo nove mogućnosti s ciljem osmišljavanja atraktivnih i održivih sveučilišnih programa i programa kojima se stečene kompetencije nadograđuju novima. Ti programi trebaju biti dovoljno fleksibilni da odgovore na potrebe novih izazova poput, na primjer, upravljanja novom Univerzitetskom bibliotekom. Temeljem iskustva iz nedavno završenog Erasmus + projekta EINFOSE, nastojimo izdvojiti ključna pitanja za buduće rasprave i odluke.
Ključne riječi
sveučilišno obrazovanje; informacijski stručnjaci; bibliotečna znanost; informacijska znanost; Erasmus + projekt EINFOSE
Hrčak ID:
230686
URI
https://hrcak.srce.hr/230686
Datum izdavanja:
18.12.2019.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 1.315
*