hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece

Dora Vranjican   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9978-2270 ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Krešimir Prijatelj   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8056-3684 ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Iva Kuculo ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba

Puni tekst: hrvatski, pdf (268 KB) str. 319-338 preuzimanja: 355* citiraj
APA 6th Edition
Vranjican, D., Prijatelj, K. i Kuculo, I. (2019). Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece. Napredak, 160 (3-4), 319-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/231177
MLA 8th Edition
Vranjican, Dora, et al. "Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece." Napredak, vol. 160, br. 3-4, 2019, str. 319-338. https://hrcak.srce.hr/231177. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vranjican, Dora, Krešimir Prijatelj i Iva Kuculo. "Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece." Napredak 160, br. 3-4 (2019): 319-338. https://hrcak.srce.hr/231177
Harvard
Vranjican, D., Prijatelj, K., i Kuculo, I. (2019). 'Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece', Napredak, 160(3-4), str. 319-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/231177 (Datum pristupa: 11.08.2020.)
Vancouver
Vranjican D, Prijatelj K, Kuculo I. Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece. Napredak [Internet]. 2019 [pristupljeno 11.08.2020.];160(3-4):319-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/231177
IEEE
D. Vranjican, K. Prijatelj i I. Kuculo, "Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece", Napredak, vol.160, br. 3-4, str. 319-338, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/231177. [Citirano: 11.08.2020.]

Sažetak
Tema ovog rada jest pregled spoznaja o socio-emocionalnom razvoju i utjecaja školskog konteksta za poticaj razvoja socio-emocionalnih kompetencija kod djece. Socio-emocionalni razvoj uključuje kontinuirano uspješno upravljanje vlastitim i tuđim potrebama u socijalnom kontekstu. Iz interakcije s članovima obitelji, odnosno primarnim skrbnicima, i iz dječjeg prirođenog temperamenta u ranom djetinjstvu razvija se sama sposobnost emocionalne regulacije. Socio-emocionalna kompetencija ključan je čimbenik predviđanja uspjeha u školi jer je povezana sa socijalnim, bihevioralnim i akademskim ishodima relevantnima za uspješan razvoj. Tijekom odrastanja djeca provode važan dio vremena u školi, a različiti čimbenici povezani s njihovim školovanjem imaju bitan utjecaj na razvoj njihovih socio-emocionalnih kompetencija. Rad obuhvaća pregled intervencija unutar školskog sustava kojima je cilj izgraditi socio-emocionalne kompetencije kod djece.

Ključne riječi
pozitivan razvoj; socio-emocionalni razvoj; školska klima; školsko okruženje

Hrčak ID: 231177

URI
https://hrcak.srce.hr/231177

Posjeta: 562 *