Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/pp.9.2.04
Razvoj institucionalnog ustroja hrvatske politike strukovnog obrazovanja
Nikola Buković
orcid.org/0000-0002-1810-7506
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Zbog nepostojanja odgovarajuće teorijsko-konceptualne podloge relevantna analiza institucionalnih odrednica hrvatske politike strukovnog obrazovanja zahtijeva razvoj zasebnog, prilagođenog eksplanatornog modela. Stoga autor, uz odgovarajuće modifikacije, koristi široko prihvaćen okvir političke ekonomije razvoja vještina za stvaranje kodne liste koju primjenjuje na sve normativne i strateško-programske dokumente koji su uređivali hrvatski sustav strukovnog obrazovanja od neovisnosti do danas. Rezultati kvalitativne analize ukazuju kako je postojeći sustav hrvatskog strukovnog obrazovanja moguće opisati kao „državni s elementima krnje kolektivnosti u području obrazovanja za obrte“; dok je ključni mehanizam njegova stvaranja i održavanja prikladno nazvati „slojevanjem bez promjene institucionalne jezgre”. Empirijsko testiranje ovog mehanizma može bitno produbiti razumijevanje hrvatske politike strukovnog obrazovanja, ali i predstavljati osnovu ambicioznijeg komparativnog istraživanja politike strukovnog obrazovanja u postkomunističkim društvima.
Ključne riječi
javne politike; strukovno obrazovanje; razvoj vještina; Hrvatska
Hrčak ID:
231262
URI
Datum izdavanja:
26.12.2019.
Posjeta: 1.978 *