Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/pp.9.2.04

Razvoj institucionalnog ustroja hrvatske politike strukovnog obrazovanja

Nikola Buković orcid id orcid.org/0000-0002-1810-7506 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 496 Kb

str. 99-122

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

Zbog nepostojanja odgovarajuće teorijsko-konceptualne podloge relevantna analiza institucionalnih odrednica hrvatske politike strukovnog obrazovanja zahtijeva razvoj zasebnog, prilagođenog eksplanatornog modela. Stoga autor, uz odgovarajuće modifikacije, koristi široko prihvaćen okvir političke ekonomije razvoja vještina za stvaranje kodne liste koju primjenjuje na sve normativne i strateško-programske dokumente koji su uređivali hrvatski sustav strukovnog obrazovanja od neovisnosti do danas. Rezultati kvalitativne analize ukazuju kako je postojeći sustav hrvatskog strukovnog obrazovanja moguće opisati kao „državni s elementima krnje kolektivnosti u području obrazovanja za obrte“; dok je ključni mehanizam njegova stvaranja i održavanja prikladno nazvati „slojevanjem bez promjene institucionalne jezgre”. Empirijsko testiranje ovog mehanizma može bitno produbiti razumijevanje hrvatske politike strukovnog obrazovanja, ali i predstavljati osnovu ambicioznijeg komparativnog istraživanja politike strukovnog obrazovanja u postkomunističkim društvima.

Ključne riječi

javne politike; strukovno obrazovanje; razvoj vještina; Hrvatska

Hrčak ID:

231262

URI

https://hrcak.srce.hr/231262

Datum izdavanja:

26.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.421 *