hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture

Sead Alić

Puni tekst: hrvatski, pdf (401 KB) str. 63-74 preuzimanja: 1.502* citiraj
APA 6th Edition
Alić, S. (2008). Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture. Filozofska istraživanja, 28 (1), 63-74. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23142
MLA 8th Edition
Alić, Sead. "Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture." Filozofska istraživanja, vol. 28, br. 1, 2008, str. 63-74. https://hrcak.srce.hr/23142. Citirano 30.11.2020.
Chicago 17th Edition
Alić, Sead. "Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture." Filozofska istraživanja 28, br. 1 (2008): 63-74. https://hrcak.srce.hr/23142
Harvard
Alić, S. (2008). 'Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture', Filozofska istraživanja, 28(1), str. 63-74. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23142 (Datum pristupa: 30.11.2020.)
Vancouver
Alić S. Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture. Filozofska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 30.11.2020.];28(1):63-74. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23142
IEEE
S. Alić, "Copy-paste kultura. Od "Mehaničke mlade" do copy-paste kulture", Filozofska istraživanja, vol.28, br. 1, str. 63-74, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23142. [Citirano: 30.11.2020.]

Sažetak
Svijest o tehničkoj reproduktibilnosti umjetničkog djela (o kojoj je nekada pisao Benjamin) povela nas je iz područja promišljanja umjetničkog djela prema estetizaciji svakodnevice (pa i politike), društvu spektakla, mekdonaldizaciji i diznijevskoj amerikanizaciji kulture cijeloga svijeta.
Umnažanje je postalo ponavljanje koje zavodi, odnosno uspostavlja nove odnose kulturne i svake druge ovisnosti. Pokazalo se da u svijetu »množina« vladaju zakonitosti koje određuju današnjeg čovjeka više nego je to (često) filozofija spremna detektirati. Snaga i uvjerljivost epa danas je sadržana u malim sloganima, uz pomoć kojih se upravlja javnim mnijenjem i masama massmedijski oblikovanih potrošača informacija. Slogani su sonde pomoću kojih globalne korporacije osvajaju strukture mišljenja i govora. Umnažanje reklamnih poruka, političkih slogana, ratnohuškačkih rečenica i spektakularnih ispraznosti – završava u copy/paste kulturi, koja, nesvjesna mehanizama i tehnologija, polako ali sigurno počinje zauzimati mjesto na policama dućana globalnih trgovaca. McLuhanovo djelo "Mechanical Bride" prvo je na ozbiljan način promišljalo značenje koje naizgled obični reklamni slogani mogu imati na oblikovanje svjesne i nesvjesne pozicije potrošača. Analizom njegova pristupa u ovom manje poznatom djelu te usporedbom s nekim indikativnim suvremenim pojavama hrvatske i svjetske javnosti – ocrtava se kontekst kojega suvremeno filozofijsko mišljenje ne smije ispustiti iz vida.

Ključne riječi
Copy-paste; mediji; kultura; Marshall McLuhan

Hrčak ID: 23142

URI
https://hrcak.srce.hr/23142

[engleski]

Posjeta: 2.289 *