hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08

Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome

Maja Kelić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (768 KB) str. 139-166 preuzimanja: 135* citiraj
APA 6th Edition
Kelić, M. (2019). Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome. Govor, 36 (2), 139-166. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08
MLA 8th Edition
Kelić, Maja. "Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome." Govor, vol. 36, br. 2, 2019, str. 139-166. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition
Kelić, Maja. "Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome." Govor 36, br. 2 (2019): 139-166. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08
Harvard
Kelić, M. (2019). 'Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome', Govor, 36(2), str. 139-166. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08
Vancouver
Kelić M. Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome. Govor [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.02.2021.];36(2):139-166. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08
IEEE
M. Kelić, "Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome", Govor, vol.36, br. 2, str. 139-166, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22210/govor.2019.36.08

Sažetak
Fonološka svjesnost podupire ovladavanje čitanjem, a nedostaci u fonološkoj svjesnosti smatraju se jednim od osnovnih pokazatelja poremećaja čitanja. Povezanost fonološke svjesnosti i vještine čitanja razlikuje se u različitim ortografijama. Cilj je ovog istraživanja bio
usporediti čitatelje s poremećajem čitanja i njihove vršnjake urednog razvoja u različitim zadacima fonološke svjesnosti te provjeriti koliko uspješno ovi zadaci razlikuju skupine; mjereći točnost, brzinu rješavanja zadatka te analizirajući uporabljene čestice. Dobiveni rezultati pokazuju da površinska ortografija hrvatskog podupire razvoj fonološke svjesnosti te su u većini zadataka obje skupine sudionika postigle visoku razinu točnosti. No, unatoč dosljednosti hrvatske ortografije, zadaci fonološke svjesnosti načelno uspješno razlikuju čitatelje s poremećajem čitanja i uredne čitatelje. Analiza čestica provedena u ovom istraživanju pokazuje
da je neophodno uzeti u obzir posebnosti ortografije, fonološku duljinu i složenost čestica te čestotnost kako bi se povećala njihova osjetljivost u prepoznavanju čitatelja s poremećajem čitanja.

Ključne riječi
fonološka svjesnost; površinska ortografija; poremećaj čitanja

Hrčak ID: 231503

URI
https://hrcak.srce.hr/231503

Posjeta: 290 *