Izvorni znanstveni članak
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
Marijana Hameršak
orcid.org/0000-0002-8102-6784
; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica.
Ključne riječi
dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige
Hrčak ID:
23195
URI
Datum izdavanja:
16.12.2006.
Posjeta: 7.200 *