Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija

Marijana Hameršak orcid id orcid.org/0000-0002-8102-6784 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 95-113

preuzimanja: 5.013

citiraj


Sažetak

Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica.

Ključne riječi

dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige

Hrčak ID:

23195

URI

https://hrcak.srce.hr/23195

Datum izdavanja:

16.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.200 *