Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.17

ŠEZDESET GODINA KONTINUIRANOG RADA UČENIČKE ZADRUGE U OSNOVNOJ ŠKOLI „IVAN FILIPOVIĆ“ U VELIKOJ KOPANICI 1957.–2017.

Emerik Munjiza ; Velika Kopanica, Republika Hrvatska
Ivan Munjiza ; Osnovna škola „Ivan Filipović“ Velika Kopanica, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 268 Kb

str. 207-225

preuzimanja: 783

citiraj


Sažetak

Autori su istražili i prikazali šezdesetogodišnji kontinuirani rad učeničke zadruge u Osnovnoj školi „Ivan Filipović“ u Velikoj Kopanici. Rad navedene zadruge analiziran je iu kontekstu suvremenog pokreta učeničkog zadrugarstva Hrvatske poslije Drugog svjetskog rata.
Rad je strukturiran u tri sadržajne cjeline. U prvoj cjelini raspravlja se o općem i nacionalnom pokretu učeničkog zadrugarstva. U drugoj cjelini analizira se rad navedene školske zadruge između 1957. i 1974. godine. Rad te učeničke zadruge između 1975. i 2017. godine prikazan je u trećoj cjelini.
Dosezi, uspjesi pa i ograničenja analizirani su unutar sljedećih sadržajnih kategorija: Opći razvojni put zadruge, Rad u sekcijama i materijalna proizvodnja, Ostali oblici rada u učeničkoj zadruzi, Ustroj učeničke zadruge i motivacijski oblici, Smotre, susreti, posjete i priznanja.
Nepobitno je utvrđeno da je ova učenička zadruga u kontinuitetu ispunjavala bitnu odrednicu učeničke zadruge proizvodno-tržišnu orijentaciju. Proizvodno-tržišna orijentacija realizirana je na realnom i lokalnom ugovornom tržištu. Istovremeno ta učenička zadruga permanentno je bila otvorena za školsko-nastavne inovacije. U okviru zadruge realiziran je društveno-korisni i proizvodni rad kao i tečajni oblici nastave koji se odnose na poljoprivrednu proizvodnju. Ustrojstvo zadruge i motivacijski oblici osiguravali su potreban učenički interes za rad u njoj, a često puta i više od toga.
Istraživanje se temelji na relevantnoj literaturi i na izvornoj arhivskoj školskoj dokumentaciji i dokumentaciji učeničke zadruge.
U suvremenoj školskoj i kurikularnoj reformi trebalo bi ozbiljno razmisliti i o mogućnostima koje pruža učenička zadruga u uvođenju života u školu, pripremanju učenika za stvarni život, povezivanju teorije i prakse i različitih mogućnosti u realizaciji izvanučioničke nastave.

Ključne riječi

školska/učenička zadruga; proizvodno-tržišna orijentacija; ustrojstvo i motivacijski oblici

Hrčak ID:

233559

URI

https://hrcak.srce.hr/233559

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.086 *