Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.20

ODGOJ ZA VREDNOTE U ŠKOLI

Tanja Maltar Okun ; Osnovna škola Sveti Petar Orehovec, Orehovec, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 147 Kb

str. 251-259

preuzimanja: 1.388

citiraj


Sažetak

Mladi su u današnje doba materijalizma slabo upoznati s moralnim kategorijama i etičkim vrijednostima pa bi, po svemu sudeći, odgojnu krizu u kojoj se upravo nalazimo uvelike smanjilo promicanje vrijednosti (vrednota) kod mlađih generacija, napose u odgojno-obrazovnim ustanovama. U članku se raspravlja o samom pojmu vrijednosti te klasifikaciji spomenutog pojma, o mladima danas te značajnoj ulozi učitelja i škole u promicanju vrijednosti. Spomenuta je zadaća škole, a posebice učitelja, zauzimanje vodećih uloga u promicanju općeljudskih vrijednosti koje on ostvaruje posebno planiranim programima i aktivnostima, primjerima koje bira, a ponajviše svojim ponašanjem. Dobar odgojitelj treba djelovati na racionalnu, emocionalnu i voljnu sferu svakog odgajanika kako bi on usvojio navike moralnog ponašanja i djelovanja. Svjesni smo da bez vrijednosno usmjerenih mladih generacija ne možemo očekivati zdravo, savjesno i moralno društvo pa time ni napredak za našu zemlju.

Ključne riječi

mladi; moralnost; odgoj i obrazovanje; škola; vrijednosti (vrednote)

Hrčak ID:

233567

URI

https://hrcak.srce.hr/233567

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.125 *