Prethodno priopćenje
ULOGA BOJA NA POVEZIVANJE BRENDA SA SPECIFIČNOM DJELATNOŠĆU
Ana Globočnik Žunac
orcid.org/0000-0002-4008-6027
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Kata Milušić
orcid.org/0000-0002-0819-5530
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Vlatka Kordoš
orcid.org/0000-0003-1959-9239
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Sažetak
Utjecaj boje u marketinškim djelatnostima često je bio predmet znanstvene rasprave. Ovaj rad polazi od osnovnog psihološkog pristupa o percepciji boja i daje uvid u teorijska znanja prema kojima je definirana hipoteza ovog istraživanja: 'Boja organizacijskog loga ima značajan utjecaj na percepciju djelatnosti u kojoj organizacija posluje'. Svrha ovog istraživanja bila je utvrditi mišljenje ispitanika na temelju percepcije o tome koja je boja najbolja za izgradnju vizualnog identiteta organizacije prema djelatnostima i saznati je li moguće definirati boju koja bi utjecala na ispravnu percepciju i povezanost organizacijske aktivnosti. Rezultati pokazuju da ispitanici prepoznaju neke djelatnosti prema boji organizacijskog loga i nalaze neke boje koje su prikladnije za određene aktivnosti, ali hipoteza ne može biti prihvaćena jer nema značajnu statističku vrijednost. Ispitanici točno definiraju neke od djelatnosti, ali ne mogu povezati boju sa djelatnostima drugih.
Ključne riječi
psihologija boja; percepcija boja; vizualna percepcija; logo; marketing
Hrčak ID:
236266
URI
Datum izdavanja:
15.3.2020.
Posjeta: 2.118 *