Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država

Berto Šalaj orcid id orcid.org/0000-0002-9913-8477 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 276 Kb

str. 127-144

preuzimanja: 1.292

citiraj


Sažetak

Autor tematizira nekoliko aspekata fenomena političkoga obrazovanja. Najprije
preko deskripcije odnosa dvaju najvećih svjetskih udruženja za političku
znanost (APSA-e i IPSA-e) prema političkom obrazovanju demonstrira kako se
političko obrazovanje može iz perspektive politologije promatrati na dva načina:
kao polje primjene i kao područje znanstvenoga interesa. Potom navodi osnovne
razloge obnove interesa za političko obrazovanje koja se pojavljuje u posljednjih
10–15 godina i koja je rezultirala prihvaćanjem političkoga obrazovanja kao bitnoga
dijela školskih sustava u većini demokratskih država. Autora u ovom radu
posebno zanima pitanje načina institucionaliziranja političkoga obrazovanja u
školske sustave. Na temelju uvida u dosadašnju praksu autor razvija klasifikaciju s
četiri osnovna modela: političko obrazovanje putem skrivenoga kurikuluma, političko
obrazovanje kao obrazovno načelo, političko obrazovanje kao segment integriranoga
društvenoga obrazovanja i političko obrazovanje kao zaseban predmet.
Na temelju ove klasifikacije autor je izvršio analizu aktualnih modela političkoga
obrazovanja u 26 europskih država. Analiza je pokazala da u praksi dominiraju
model zasebnoga predmeta i model integriranoga društvenoga obrazovanja, a autor
smatra da se ovakav odabir temelji na rezultatima određenih empirijskih istraživanja
koja su pokazala veću učinkovitost ovih dvaju modela.

Ključne riječi

političko obrazovanje, politička znanosti, modeli političkoga obrazovanja, školski sustav, učinkovitost političkoga obrazovanja

Hrčak ID:

23705

URI

https://hrcak.srce.hr/23705

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.282 *