hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2

Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio

Martina Gracin   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7815-1867 ; Visoko evanđeosko teološko učilište, Osijek
Ervin Budiselić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1743-4203 ; Biblijski institut, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 35-52 preuzimanja: 96* citiraj
APA 6th Edition
Gracin, M. i Budiselić, E. (2020). Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio. Kairos, 14 (1), 35-52. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2
MLA 8th Edition
Gracin, Martina i Ervin Budiselić. "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio." Kairos, vol. 14, br. 1, 2020, str. 35-52. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2. Citirano 22.01.2021.
Chicago 17th Edition
Gracin, Martina i Ervin Budiselić. "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio." Kairos 14, br. 1 (2020): 35-52. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2
Harvard
Gracin, M., i Budiselić, E. (2020). 'Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio', Kairos, 14(1), str. 35-52. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2
Vancouver
Gracin M, Budiselić E. Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio. Kairos [Internet]. 2020 [pristupljeno 22.01.2021.];14(1):35-52. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2
IEEE
M. Gracin i E. Budiselić, "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusovog vremena – 2. dio", Kairos, vol.14, br. 1, str. 35-52, 2020. [Online]. https://doi.org/10.32862/k1.14.1.2

Sažetak
Upotreba pojmova „učenik“ i „učeništvo“ vrlo je uobičajena u evanđeoskom kršćanstvu, a značenje tih pojmova smatra se samo po sebi razumljivim. Međutim, iako je u tim krugovima došlo do svojevrsnog usvajanja ovih pojmova, oni su već ranije postojali i u židovskoj kulturi Isusova vremena. Svrha i cilj ovog je članka proučiti značenje koncepta učeništva u njegovu originalnom kontekstu i vidjeti koliko to značenje odudara od značenja koje ovi pojmovi imaju danas. Ovu ćemo temu obraditi u dva dijela. U prvome dijelu članka proučili smo starozavjetni korijen koncepta učeništva, sagledali židovski sustav obrazovanja u Isusovu vremenu, razmotrili smo je li i sam Isus, i u kojoj mjeri, prošao židovski sustav obrazovanja te kako i na koji je način primjenjivao taj model u poučavanju svojih učenika. U drugome dijelu članka prvo ćemo razmotriti praksu učeništva u prvoj Crkvi, a nakon toga ponuditi smjernice za primjenu Isusova koncepta učeništva danas u Crkvi.
Ključan je fokus ovog članka na problematici prenošenja principa učeništva shvaćenih unutar konteksta židovske kulture na Crkvu danas budući da istraživanje otkriva kako suvremeno razumijevanje tog pojma ne odgovara načinu na koji se shvaćalo učeništvo Isusova doba. Naime, premda je učeništvo i tada sadržavalo prenošenje informacija, važnije od toga je bilo slijediti učitelja (rabina) i učiti od njega u bliskom odnosu. U članku se zaključuje da moguće rješenje za ovaj izazov treba potražiti prvo u promjeni razmišljanja o tome što učeništvo uistinu jest (promjena fokusa), a onda u praksi kroz mentorstvo i male grupe ciljano izložiti obje strane (i „učitelja“ i „učenika“) iskustvu poučavanja primjerom.

Ključne riječi
učeništvo; rabin; talmid; mentorstvo; male grupe

Hrčak ID: 237392

URI
https://hrcak.srce.hr/237392

Posjeta: 217 *