Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32633/eb.5.5

Zainteresiranost učenika petih razreda za teme vezane uz istraživanje tla

Marina Balažinec orcid id orcid.org/0000-0001-9762-0668 ; III. osnovna škola Varaždin, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 590 Kb

str. 68-76

preuzimanja: 1.001

citiraj


Sažetak

Kurikulum predmeta Priroda donesen 2019. godine naglasak stavlja na razumijevanje osnovnih prirodoslovnih koncepata i upoznavanje svijeta u kojem je učenik sposoban donositi odgovorne odluke i održivo živjeti. Sadržajno se znatno promijenio te prema njemu učenici istražuju svijet koji ih okružuje provodeći mjerenja i opažanja. Jedna od cjelina koja se obrađuje je i istraživanje tla. Kako je tlo do sada bilo vrlo malo zastupljeno u redovnoj nastavi petog razreda osnovne škole cilj ovog rada bio je ispitati zainteresiranost 37 učenika petih razreda III. osnovne škole Varaždin za istraživanje sadržaje vezanih uz cjelinu Tlo. Učenici su tijekom prvog polugodišta (od 9. do 12. mjeseca) ispunili pet anketnih upitnika putem online obrasca Google forms na satu Prirode pomoću mobilnih i tablet uređaja. Rezultati su pokazali visoku motivaciju za učenje Prirode kao i za istraživanje tla, važan im je uspjeh i žele postići što bolji rezultat iz Prirode. Pokazali su također da o tlu imaju određeno predznanje, ali nije ima jasno kako nastaje i važnost tla spominju samo kao podlogu za rast i gradnju. Izrazili su pozitivan stav prema grupnom kolaboracijskom radu, a željeli bi više vremena provoditi vani. Istraživanje bi trebalo provesti na većem uzorku ispitanika i istražiti povezanost između kolaboracijskog grupnog rada, ozračja i korištenih strategija prilikom učenja, te motivacije za učenje Prirode, zainteresiranosti za istraživanje tla i strategija korištenih tijekom učenja.

Ključne riječi

istraživanje tla; anketa; kolaborativno učenje; motivacija; razredno ozračje

Hrčak ID:

237764

URI

https://hrcak.srce.hr/237764

Datum izdavanja:

28.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.301 *