Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8

Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje

Marija Bartulović orcid id orcid.org/0000-0001-5570-3406 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Barbara Kušević orcid id orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ana Širanović orcid id orcid.org/0000-0003-0193-0763 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 105-127

preuzimanja: 968

citiraj


Sažetak

Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.

Ključne riječi

pedagoška profesija; dispozicije pedagoginje; etičnost; refleksivnost; autentičnost

Hrčak ID:

237834

URI

https://hrcak.srce.hr/237834

Datum izdavanja:

30.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.647 *