hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5

Fokus na pokus

Karolina Dvojković ; Gimnazija Vukovar, Vukovar
Sanja Pavlović Šijanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0857-4968 ; Gimnazija Vukovar, Vukovar
Kristina Kristek ; Gimnazija Vukovar, Vukovar

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 51-58 preuzimanja: 139* citiraj
APA 6th Edition
Dvojković, K., Pavlović Šijanović, S. i Kristek, K. (2020). Fokus na pokus. Politehnika, 4 (1), 51-58. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5
MLA 8th Edition
Dvojković, Karolina, et al. "Fokus na pokus." Politehnika, vol. 4, br. 1, 2020, str. 51-58. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Dvojković, Karolina, Sanja Pavlović Šijanović i Kristina Kristek. "Fokus na pokus." Politehnika 4, br. 1 (2020): 51-58. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5
Harvard
Dvojković, K., Pavlović Šijanović, S., i Kristek, K. (2020). 'Fokus na pokus', Politehnika, 4(1), str. 51-58. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5
Vancouver
Dvojković K, Pavlović Šijanović S, Kristek K. Fokus na pokus. Politehnika [Internet]. 2020 [pristupljeno 24.09.2021.];4(1):51-58. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5
IEEE
K. Dvojković, S. Pavlović Šijanović i K. Kristek, "Fokus na pokus", Politehnika, vol.4, br. 1, str. 51-58, 2020. [Online]. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.5

Sažetak
Prirodni procesi idealni su primjer za provođenje nastave usmjerene prema djelovanju koja daje učenicima mogućnost preuzimanja inicijative u učenju gdje radoznalost, kreativnost i eksperimentiranje s idejama nadmašuju zacrtani plan tradicionalne nastavne teme. Ako se u cijeli proces uključe interdisciplinarnost i informacijsko – komunikacijske tehnologije, teorijski koncepti postaju realistični, učenicima olakšavaju razumijevanje realnih događanja kojima svjedoče svaki dan. U našoj svakodnevici promatramo i doživljavamo stanja flore i faune kroz osjetila za miris, sluh, vid itd. Međutim, postoji mogućnost dokazivanja da se mogu doživjeti i druge informacije u našoj okolini. Paralelnim snimanjem i bilježenjem u vidljivom i infracrvenom spektru dobivamo dvostruke informacije naše okoline. Kako izgledaju objekti i priroda u bliskom infracrvenom spektru? Informacije koje nose objekti, biljke i živa bića u bliskom infracrvenom spektru moguće je usporediti sa doživljajem u spektru kojega percipira naše oko. Postoji korelacija refleksije svjetla između vizualne i infracrvene apsorpcije. Razlika vizualne i infracrvene apsorpcije svjetla na flori i fauni omogućuje kamuflaže u kretanju i u okolišu. Skrivanje u flori i fauni posebno je zanimljivo. U radu pokazujemo sinkroniziranu interdisciplinarnost i primjenu tehnologije u odgojno – obrazovnom procesu u kojemu se uspostavlja odnos sa „stvarnim životom“, životnim okruženjem učenika, uzajamnom povezanosti stvari u životu sa svim ostalim aspektima određene znanosti, discipline ili predmeta, a rezultat je aktivnosti koje u sinergiji provode učenici prirodoslovno-matematičkog usmjerenja i nastavnici.

Ključne riječi
vidljivi i infracrveni spektar; digitalna fotografija; interdisciplinarnost; prirodoslovlje

Hrčak ID: 240068

URI
https://hrcak.srce.hr/240068

[engleski]

Posjeta: 362 *