Stručni rad
UPORABA USMENE POVIJESTI U NASTAVI ZA DEVETE RAZREDE
Maja Grbec Švajncer
; OŠ 8 talcev, Logatec
Sažetak
Proteklo stoljeće obilježila su dva svjetska rata, a atomska je bomba sudbinski naštetila razvoju čovječanstva. Sudbinu svijeta oblikovali su Hitler, Staljin i ostale vođe. Sve je to, međutim, nešto udaljeno, nama strano. Naša stvarnost bili su naši ljudi, rođeni u 20. stoljeću. I bake i djedovi učenika bili su dijelom povijesti. To su bili ljudi s imenom i prezimenom, a ipak, o njihovim životima ne znamo ništa. Upravo zbog gore navedenih činjenica, metoda usmene povijesti počela se u prošlom stoljeću sve više koristiti u historiografiji. Iako su „mali ljudi“ u prošlosti često bili zanemarivani, danas valja razgovarati i o njima. To su ljudi koji su živjeli prije nas i stvorili nas. Radi njih smo takvi kakvi jesmo i sve oko nas je takvo kakvo je. Zato sam se odlučila da se, uz nastavu, učenici upoznaju i sa životnim pričama svojih djedova i baka te da ih potom pokušaju smjestiti u širi povijesni okvir, na makrorazinu. Obrasci razmišljanja unutar obitelji prenose se s generacije na generaciju. Primarna socijalizacija uvelike utječe na razvoj pojedinca. Tako se, kroz priče starijih, prikazuje i pogled učenika na sve što se događalo tijekom 20. stoljeća.
Ključne riječi
usmeno svjedočenje, mikropovijest, usmena povijest, intervju, studija sjećanja
Hrčak ID:
242198
URI
Datum izdavanja:
21.8.2020.
Posjeta: 842 *