Stručni rad
https://doi.org/10.33128/ag.81.5.5
ODRŽIVI RAZVOJ U ŽIVOTU I RADU ODGOJITELJA I UČITELJA GRADA ZAGREBA
Božica Lukšić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Bošnjak
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivana Čačić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Monika Nekić
; studenica na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Mateo Papac
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marina Vranić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti zastupljenost tema održivog razvoja u odgojno obrazovnim programima te razinu primjene sadržaja održivog razvoja odgojitelja u dječjim vrtićima i učitelja nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanje, metodom ankete, provedeno je tijekom školske godine 2017/18. u okviru edukativnih radionica „Upoznajmo domaće životinje“ na pokušalištu Centra za travnjaštvo na Medvednici (Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet). Anketirano je ukupno 99 odgojitelja i učitelja. Prema rezultatima ankete, 21% odgojno-obrazovnih ustanova ne posjeduje spremišta za odlaganje otpada. Od anketiranih učitelja i odgojitelja, 56% je mišljenja da u odgojno-obrazovni program nije uključen dovoljan broj ekoloških tema, 73% drži da je manji broj djece ekološki osviješten, a 59% misli da nije opravdana viša cijena ekoloških proizvoda. Većina anketiranih učitelja i odgojitelja (i) sebe smatra ekološki osvještenim osobama (81%); (ii) koristi javni prijevoz za odlazak na posao (60%), (iii) u svom kućanstvu razvrstava otpad (67%), (iv) odlaže staru odjeću u spremnik namijenjen za odlaganje odjeće (70%), (v) prilikom kupovine koristi eko vrećice (66%), (vi) kupuje ekološke proizvode (51%) te (vii) koristi reciklirane proizvode (54%). Zaključeno je da većina odgojitelja i učitelja u svakodnevnom životu provodi sadržaje održivog razvoja te da bi odgojno-obrazovni rad iz područja održivog razvoja kroz predškolski i osnovno-školski program trebalo intenzivirati. Da bi se svijest o očuvanju okoliša za održivi razvoj prenijela na djecu, neophodno je osigurati suživot djece s teoretskim i praktičnim principima održivog razvoja. Intenziviranjem rada iz područja zaštite okoliša za održivi razvoj u odgojno obrazovnim ustanovama, odgajaju se generacije djece s izgrađenim pozitivnim stavovima prema prirodi, koje će manje zagađivati okoliš i tako čuvati planetu Zemlju.
Ključne riječi
održivi razvoj; odgojitelji; učitelji; djeca predškolskog odgoja; učenici nižih razreda osnovnih škola
Hrčak ID:
244841
URI
Datum izdavanja:
29.9.2020.
Posjeta: 1.915 *