Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj?

Marina Lujić ; Dječji vrtić „Bajka“ Zagreb


Puni tekst: hrvatski PDF 203 Kb

preuzimanja: 1.605

citiraj


Sažetak

Odgoj za okoliš i održivi razvoj potreba je današnjega društva, a zbog svih utjecaja koje takav odgoj ima na cjelokupni razvoj djeteta potrebno ga je etablirati i implementirati u odgojno-obrazovni proces. Odgoj u okolišu i za okoliš razmatra se kroz prizmu prirodnih prava i raspravlja se može li se izostankom odgoja u prirodi govoriti o kršenju elementarnih dječjih prava. Ističe se važnost igre na otvorenome i interakcije s prirodom i u prirodi. U radu se analizira odgoj za okoliš u predškolskim ustanovama. Promišlja se o premisi kako dijete odgajati za okoliš i održivi razvoj. Razmatraju se ideje iz prošlosti, poput Rousseauova prirodnog odgoja i šumskih škola te ih se nastoji povezati s postulatima na kojima počiva odgoj za okoliš i održivi razvoj kao i načinima poimanja važnosti i blagodati prirode i odgoja u prirodi. Pregledom se istraživanja utjecaja prirode na odgoj i interakcije djeteta i prirode želi utvrditi veza i važnost odgoja za okoliš i u okolišu. Na temelju analize rezultata nekoliko istraživanja opisuju se elementi koji definiraju pozitivne utjecaje odgoja u okolišu. Kritičkim osvrtom i usporedbom s Rousseauovim idejama tumači se koncept odgoja za okoliš i održivi razvoj te se izdvajaju varijable koje mogu biti predmetom daljnjega istraživanja s ciljem razumijevanja pojava i veza unutar opisanoga koncepta.

Ključne riječi

odgoj, održivi razvoj, predškolski odgoj, prirodna prava, Rousseau

Hrčak ID:

245064

URI

https://hrcak.srce.hr/245064

Datum izdavanja:

16.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.207 *