Pregledni rad
KVALITETA DIJAGNOSTICIRANJA I DIFERENCIJACIJE TRETMANA DJECE I MLADIH S POREMEĆAJIMA U PONAŠANJU
Mirjana Radetić-Paić
orcid.org/0000-0002-5256-724X
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište u Puli
Maja Ružić Baf
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište u Puli
Sažetak
Različite devijacije kod djece i mladih školske dobi značajne su indikacije o sta-nju koje zahtijevaveće angažiranje svih društvenih čimbenika. Ako se na ove pojctve pra-vovremeno ne reagira, one vrlo brzo mogu prerasti u teže oblike poremećaja u ponašanju. Kako na temelju podataka i pokazatelja u dijagnostičkom procesu odrediti vrstu i oblik poremećaja, te program tretmana, kod djece i mladih u školske dobiznačajnoje znanstveno stručno pitanje. Kvaliteta tih procesa preduvjet je uspješnoga socijalnopedagoškog drugog stručnog rada. Stoga se u ovom radu nastoje razložiti procesi dijagnosticiranja i diferencijacije tretmana i njihova međusobna povezanost odnosno kriteriji za procjenu poremećaja u ponašanju i kriteriji za izbor tretmana djece i mladih. Pri tome su od značenja različiti instrumenti, aposebice oni koji uključuju široki spektar rizika i potreba, te pomažu stručnjacima u njihovoj procjeni i planiranju daljih aktivnosti za djecu i mlade rizičnog ponašanja.
Ključne riječi
djeca i mladi školske dobi; dijagnosticiranje; diferencijacija tretmana; rizici i potrebe
Hrčak ID:
247481
URI
Datum izdavanja:
31.3.2010.
Posjeta: 967 *