Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5

Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata

Aleksandar Erceg orcid id orcid.org/0000-0002-1141-1919 ; Ekonomski fakultet u Osijeku
Ivana Orban orcid id orcid.org/0000-0003-2072-3698


Puni tekst: hrvatski pdf 728 Kb

str. 58-70

preuzimanja: 870

citiraj


Sažetak

Prilikom pokretanja poslovnog pothvata potrebno je imati razrađenu strategiju poslovanja u kojoj se poduzetnici, između ostalog, bave i problemom nedovoljne popularnosti njihovih usluga. Jedan od načina pokretanja poduzetničkog pothvata je i kupovina franšize. Ulaskom u franšizni odnos poduzetnik na samom početku poslovanja može zaobići „početničke“ probleme i premostiti poslovne prepreke s obzirom na to da davatelj franšize nudi dokazanu strategiju i metodologiju poslovanja kao i potrebno znanje. Rad obrađuje pokretanje poduzetničkog pothvata kroz kupovinu franšize. Obrađuje se franšizni odnos te prednosti i nedostatke ove vrste poduzetničke alternative za uključene strane te proces kupovine franšize s potrebnim koracima. Kupnja franšizne praonice rublja istražena je u kontekstu prednosti koju ovakva vrsta poslovanja ima u odnosu na samostalno pokretanje poslovnog pothvata nekoga tko nema predznanje u predmetnoj industriji. U radu su opisani koraci kupnje franšize na temelju prijedloga poslovne suradnje dobivenog od jednog svjetskog franšiznog brenda. U cilju analize potencijalnih rizika pokretanja poslovanja napravljena je analize isplativosti, a oni se u najvećoj mjeri odnose na činjenicu da razvoj uslužnih franšiza, između ostalog, ovisi i o promjenama u društvenim navikama i stavovima. Rezultati provedenog istraživanja rada može biti korisno svim pojedincima koji razmišljaju o pokretanju poslovnog pothvata putem kupnje franšize.

Ključne riječi

poslovna prilika; poduzetnički pothvat; franšiza, primatelj franšize

Hrčak ID:

248121

URI

https://hrcak.srce.hr/248121

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.125 *