hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1

Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa


Valerija Podgorelec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7533-7340 ; Medicinska škola Bjelovar, Poljana dr. Franje Tuđmana 8, 43000 Bjelovar, Hrvatska
Dalila Stunić ; Škola za medicinske sestre Vrapče, Bolnička cesta 32, 10000 Zagreb, Hrvatska
Štefica Mikšić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1199-3768 ; Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveučilište JJ Strossmayer Osijek, Crkvena 21, 31000 Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (125 KB) str. 95-103 preuzimanja: 210* citiraj
APA 6th Edition
Podgorelec, V., Stunić, D. i Mikšić, Š. (2020). Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
. Sestrinski glasnik, 25 (2), 95-103. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1
MLA 8th Edition
Podgorelec, Valerija, et al. "Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
." Sestrinski glasnik, vol. 25, br. 2, 2020, str. 95-103. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Podgorelec, Valerija, Dalila Stunić i Štefica Mikšić. "Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
." Sestrinski glasnik 25, br. 2 (2020): 95-103. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1
Harvard
Podgorelec, V., Stunić, D., i Mikšić, Š. (2020). 'Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
', Sestrinski glasnik, 25(2), str. 95-103. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1
Vancouver
Podgorelec V, Stunić D, Mikšić Š. Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
. Sestrinski glasnik [Internet]. 2020 [pristupljeno 19.10.2021.];25(2):95-103. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1
IEEE
V. Podgorelec, D. Stunić i Š. Mikšić, "Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
", Sestrinski glasnik, vol.25, br. 2, str. 95-103, 2020. [Online]. https://doi.org/10.11608/sgnj.25.2.1

Sažetak
Uvod: Kombinacijom teorijskih pristupa u nastavi povećava se motivacija stu- denata i kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa. Cilj ovog rada bio je ispitati pri- sutnost teorijskih pristupa s njihovim odrazom na kvalitetu sveučilišne nastave, kreativnost, samoaktualizaciju, usvajanje znanja, vještina i sposobnosti te pri- sutnost (ne)ugodne klime.
Metoda: Uporabom anonimnog anketnog upitnika provedeno je istraživanje najčešćih pristupa u nastavi studenata Učiteljskog studija i Studija sestrinstva u Osijeku te studenata Studija sestrinstva u Čakovcu.

Rezultati: Rezultati istraživanja pokazali su da je, bez značajne razlike na obje vrste studija, najviše korišten sociocentristički pristup, kod čak 80 % studena- ta. Na Učiteljskom studiju značajnija je zastupljenost pedocentrističkog pristu- pa (Fisherov egzaktni test, P < 0,001), umjetničkog (Fisherov egzaktni test, P = 0,001), emancipacijskog (Fisherov egzaktni test, P = 0,02), kreativnog (Fishe- rov egzaktni test, P < 0,001) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Značaj- nija je zastupljenost komponenata sustavnog (Mann Whitney U test, P = 0,01) i kreativnog pristupa (Mann Whitney U test, P = 0,004) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Individualni oblik rada (Mann Whitney U test, P = 0,02), i aktivnost u paru (Mann Whitney U test, P = 0,04), značajnije je primijenjen na Učiteljskom studiju nego na Studiju sestrinstva. Motivacija i opuštenost značaj- ne su na studiju Sestrinstva (Fisherov egzaktni test, P = 0,005). Sveučilišna na- stava Učiteljskog studija kreativna je za 30 ispitanika (38,5 %), dok je na Studiju sestrinstva nastava pedocentrična (Fisherov egzaktni test, P = 0,003).

Zaključak: Studenti Učiteljskog studija imaju više zastupljenih kreativnih pri- stupa u odnosu na Studij sestrinstva.

Ključne riječi
pedocentristički pristup; sociocentristički pristup; kreativni pri- stup; emancipacijski pristup; kvaliteta nastave

Hrčak ID: 248264

URI
https://hrcak.srce.hr/248264

Posjeta: 428 *