Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/hrri.56.2.8

Autizam i samopercepcija znanja pomoćnika u nastavi

Denis Jurković orcid id orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Anita Penić Jurković
Iva Maglić ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 481 Kb

str. 132-153

preuzimanja: 1.502

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 481 Kb

str. 132-153

preuzimanja: 403

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja provedenog u šk. god. 2019/2020. na uzorku od 425 pomoćnika u nastavi bio je ustanoviti razinu samoprocijenjenog znanja o inkluziji te radu s učenicima s autizmom među pomoćnicima u nastavi. Također cilj istraživanja bio je i ustanoviti koji od sociodemografskih pokazatelja pridonose samoprocjeni znanja o radu s učenicima s autizmom, ali i inkluziji općenito. Za potrebe ovog istraživanja osmišljen je upitnik Samoprocjene znanja o inkluziji i autizmu (SZIA) koji se sastoji od 2 subskale. Prva subskala, Samoprocjena specifičnih znanja o autizmu, mjeri samoprocijenjeno znanje o radu s učenicima s autizmom, dok druga, Samoprocjena općih znanja o inkluziji, mjeri samoprocijenjeno znanje pomoćnika u nastavi o inkluziji općenito. Sastavljen je i Sociodemografski upitnik kojim su prikupljeni ostali podaci o sudionicima istraživanja. Prema dobivenim rezultatima početni motiv za rad te godine rada s učenicima s autizmom statistički su značajno pozitivno povezane, a završena edukacija za pomoćnika u nastavi te iskustvo rada s ovim učenicima statistički su značajno negativno povezani sa samoprocjenom znanja o radu s učenicima s autizmom, no nemaju bitnu ulogu u samoprocjeni znanja o inkluziji. Također među sudionicima istraživanja postoje statistički značajne razlike pri samoprocjeni znanja o radu s učenicima s autizmom. To se posebice odnosi na početni motiv za rad, završenu edukaciju za pomoćnika u nastavi te iskustvo rada s učenicima s autizmom, dok godine rada u ulozi pomoćnika ne čine statistički značajnu razliku. Na koncu pokazalo se i da samoprocijenjeno znanje o inkluziji statistički značajno pridonosi samoprocijenjenom znanju o radu s učenicima s autizmom. Ovakva istraživanja imaju izuzetan potencijal za dobivanje boljeg uvida u znanja i kompetencije pomoćnika, a samim tim i u kvalitetu rada istih.

Ključne riječi

pomoćnici u nastavi; samoprocjena znanja; inkluzija; autizam; edukacija

Hrčak ID:

248598

URI

https://hrcak.srce.hr/248598

Datum izdavanja:

23.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.315 *