Odgojno-obrazovne teme, Vol. 3 No. 5, 2020.
Izvorni znanstveni članak
Uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologija u odgojno-obrazovnom radu s generacijom Z
Martina Rončević
orcid.org/0000-0002-0797-4452
Sofija Vrcelj
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati kako nastavnici procjenjuju vlastita iskustva uporabe informacijskokomunikacijskih
tehnologija u odgojno-obrazovnom radu s generacijom Z. U fokusu je rada bio
odnos nastavnika prema novoj generaciji, odnosno generaciji Z. Radi se o generaciji čiji je život
obilježila svakodnevna uporaba tehnologije te spretnost u uporabi informacijsko-komunikacijskih
tehnologija s obzirom na prijašnje generacije, čime je generacija Z postala izazov obrazovnim
stručnjacima. Provedeno je kvantitativno istraživanje u kojem je sudjelovalo 60 nastavnika osnovnih
škola s područja Primorsko-goranske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da se nastavnici
svakodnevno, bez većih poteškoća, koriste tehnologijom te smatraju da se uporabom informacijskokomunikacijske
tehnologije potiče učenike na timski rad i izražavanje kreativnosti, a da se pritom ne
smanjuje koncentracija učenika na nastavni sadržaj. Utvrđeno je i da škole nisu tehnološki opremljene
i prilagođene novim generacijama, a stariji se nastavnici teže prilagođavaju novim tehnologijama (M
= 4,09; s = 0,981) i novim generacijama učenika (M = 4,20; s = 0,447) u odnosu na mlađe nastavnike.
Ključne riječi
generacija Z; informacijsko-komunikacijska tehnologija; kvantitativno istraživanje; obrazovni izazov; odgojno-obrazovni rad
Hrčak ID:
249114
URI
Datum izdavanja:
22.10.2020.
Posjeta: 2.130 *