Odgojno-obrazovne teme, Vol. 3 No. 5, 2020.
Izvorni znanstveni članak
Višeosjetilno, izravno i strukturirano poučavanje učenika s teškoćama u učenju - studija slučaja
Zrinka Fišer
orcid.org/0000-0001-5425-6659
; Osnovna škola „Vladimir Nazor“ Slavonski Brod, Slavonski Brod, Hrvatska
Sažetak
Tijekom prvog obrazovnog razdoblja u školskoj godini 2018./2019. učenika drugog
razreda osnovne škole sa specifičnim poremećajem razvoja motoričkih funkcija i nespecificiranim
poremećajem razvoja govora i govornog jezika poučavalo se engleskom kao stranom jeziku uz
primjenu višeosjetilne, izravne i strukturirane metode. Dječak je na predtestu, kojim se mjerilo
slušanje s razumijevanjem, čitanje s razumijevanjem i pisanje, ostvario 33 % točnosti, a nakon
primjene prilagodbi u poučavanju na posttestu je postigao 87 % točnosti. Prema mnogobrojnim
zakonskim aktima propisano je da se učenike s teškoćama u učenju treba poučavati na način kojim
im se omogućuje postizanje obrazovnog uspjeha, a koji je u skladu s njihovim sposobnostima.
Nalazi ove studije slučaja ukazuju na učinkovitost primjene višeosjetilnog, strukturiranog i
izravnog poučavanja na učenike s teškoćama u učenju i na nužnost njegove primjene u odgoju i
obrazovanju učenika u nižim razredima osnovne škole.
Ključne riječi
teškoće u učenju; višeosjetilno, izravno, strukturirano poučavanje
Hrčak ID:
249116
URI
Datum izdavanja:
22.10.2020.
Posjeta: 1.491 *