hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Prilog istraživanju nastavničkog stresa

Katarina Pavičić Dokoza   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9918-7906 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Lidija Čilić Burušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8026-8810 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Koraljka Bakota   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6664-5993 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (332 KB) str. 269-290 preuzimanja: 181* citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Dokoza, K., Čilić Burušić, L. i Bakota, K. (2020). Prilog istraživanju nastavničkog stresa. Napredak, 161 (3 - 4), 269-290. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/249639
MLA 8th Edition
Pavičić Dokoza, Katarina, et al. "Prilog istraživanju nastavničkog stresa." Napredak, vol. 161, br. 3 - 4, 2020, str. 269-290. https://hrcak.srce.hr/249639. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Pavičić Dokoza, Katarina, Lidija Čilić Burušić i Koraljka Bakota. "Prilog istraživanju nastavničkog stresa." Napredak 161, br. 3 - 4 (2020): 269-290. https://hrcak.srce.hr/249639
Harvard
Pavičić Dokoza, K., Čilić Burušić, L., i Bakota, K. (2020). 'Prilog istraživanju nastavničkog stresa', Napredak, 161(3 - 4), str. 269-290. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/249639 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Pavičić Dokoza K, Čilić Burušić L, Bakota K. Prilog istraživanju nastavničkog stresa. Napredak [Internet]. 2020 [pristupljeno 25.10.2021.];161(3 - 4):269-290. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/249639
IEEE
K. Pavičić Dokoza, L. Čilić Burušić i K. Bakota, "Prilog istraživanju nastavničkog stresa", Napredak, vol.161, br. 3 - 4, str. 269-290, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/249639. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Povećanje obveza i očekivanja s kojima se učitelji svakodnevno susreću u svome poslu, stavlja učiteljsku profesiju među one s povećanom razinom stresa. Upravo spoznaja o povećanju dnevne razine stresa kod učitelja dovela je i do većeg broja istraživanja koja se bave ovom problematikom. Ovim je istraživanjem ispitana razina nastavničkog stresa, kao i odnos između doživljenog stresa i demografskih karakteristika te socijalne podrške i integriteta ličnosti. U istraživanju je sudjelovao 151 učitelj osnovnih škola u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju na umjerenu razinu stresa kod učitelja izazvanu primarno percipiranim stresom vezanim uz neprimjereno ponašanje učenika i radno opterećenje.
Broj djece u razredu nije se pokazao povezanim s ukupnom razinom doživljenog stresa, no bio je povezan sa stresom uzrokovanim neprimjerenim ponašanjem učenika. Veći broj djece u razredu je bio povezan s višom razinom ovog oblika stresa. Ukupna razina stresa bila je statistički značajno negativno povezana sa svim aspektima socijalne podrške i integriteta ličnosti, odnosno doživljeni stres je niži što je socijalna podrška i integritet ličnosti viša. Socijalna podrška i integritet ličnosti u najvećoj mjeri služe kao zaštitni faktor od stresa.
Osnaživanje učitelja svakako treba biti jedna od sastavnica strategija usmjerenih na prevenciju nastavničkog stresa kod odgojno-obrazovnih djelatnika. Buduće edukacije svakako bi trebale uključivati kontinuirano osnaživanje djelatnika u smislu pružanja podrške te usvajanja tehnika suočavanja sa stresom.

Ključne riječi
integritet ličnosti; nastavnički stres; socijalna podrška

Hrčak ID: 249639

URI
https://hrcak.srce.hr/249639

Posjeta: 343 *