Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/j.11.2.10

Bioetička edukacija na teološkim fakultetima Univerziteta u Sarajevu

Orhan Jašić orcid id orcid.org/0000-0001-7810-7850 ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Tuzla, Odsjek za filozofiju i sociologiju, Tuzla, Bosna i Hercegovina
Željko Kaluđerović ; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, Odsek za filozofiju, Novi Sad, Srbija
Samir Beglerović ; Univerzitet u Sarajevu, Fakultet islamskih nauka, Sarajevo, Katedra za akaid (dogmatiku), tesavvuf i uporedne religije, Sarajevo, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 161 Kb

str. 499-515

preuzimanja: 316

citiraj


Sažetak

U okviru Univerziteta u Sarajevu egzistiraju dva teološka fakulteta, Fakultet islamskih nauka
i Katolički bogoslovni fakultet. Obje visokoobrazovne institucije dugo vremena nisu bile
u sastavu navedenog sveučilišta, budući da su obitavale isključivo pod okriljem religijskih
institucija. Na navedenim fakultetima izučavaju se, pored teoloških, i svjetovni moduli, te je
primjetno da se polju bioetike daje posebno mjesto kao jednome od neophodnih suvremenih
segmenata odgojno-obrazovnog procesa. Analogno rečenome, u tekstu je načinjena razdioba
studijskih programa, tj. istaknuto je gradiranje znanstvenih i stručnih ciklusa u obrazovnome
procesu, kako na Fakultetu islamskih nauka, gdje se nastava izvodi na dodiplomskom,
diplomskom te doktorskom studiju, tako i na Katoličkom bogoslovnom fakultetu, gdje
je ustaljen integrirani studij teologije, pored kojega je već nekoliko godina još zastupljen
diplomski studij Međureligijski studij i izgradnja mira, koji se provodi u suradnji s Fakultetom
islamskih nauka i Pravoslavnim bogoslovskim fakultetom Sv. Vasilija Ostroškog iz Foče.
Pravoslavni bogoslovski fakultet je zapravo sastavnica Univerziteta u Istočnome Sarajevu, stoga
nije uzet u razmatranje u ovome radu. Autori rada razmatranju bioetičkih problema pristupali
su iz pozicije praktičke filozofije, tj. njene grane etike, koristeći pri tome interdisciplinarni
i pluriperspektivni pristup. Na osnovi silabusa načinjena je analiza bioetičkih problema
primarno iz filozofskog (etičkog) motrišta, analizirani su predmetni udžbenici i literatura.
Naravno, vodilo se računa o radovima nastavnika s ovih institucija, koji su pisani iz polja
bioetike. Bez obzira na različito religijsko fundiranje bioetičkih problema na ova dva fakulteta,
u smislu različitih epistemičkih polazišta islama i kršćanstva, u zaključcima rada ukazano je na
točke zajedničkog ,,bioetičkog“ interesa, ali i razilaženja među njima.

Ključne riječi

bioetička edukacija, filozofija, teologija

Hrčak ID:

251862

URI

https://hrcak.srce.hr/251862

Datum izdavanja:

24.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 840 *