Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32728/mo.15.1.2020.05

SUVREMENI ODGOJITELJ KAO PEDAGOŠKI PRAKTIČAR

Željka Pintar orcid id orcid.org/0000-0003-1178-9222 ; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 93-109

preuzimanja: 3.030

citiraj


Sažetak

U shvaćanju odgojitelja kao pedagoškog praktičara potrebno je poći od razmatranja suvremenog statusa pedagogije kao znanosti, s obzirom na pretpostavku kako je upravo ona temelj usmjeravanja odgojno-obrazovnog praktičnog djelovanja odgojitelja. Rad se osvrće na aktualan status odgojno-obrazovnih djelatnika u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te stručne zahtjeve koji se pred njih postavljaju. Upućuje se na znanstvenu (ne)autonomnost pedagogije. Ističe se uloga odgojitelja u razvoju odgojno-obrazovnog sustava predškolskog odgoja. Na temelju razumijevanja aktualne pozicije pedagogije i shvaćanja zahtjeva upućenih stručnim djelatnicima u predškolskim ustanovama, razmatra se koncept inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi te se tematizira njegova adekvatnost u odnosu na stručan profil suvremenih odgojitelja i potrebu afirmacije njihove pedagoške djelatnosti.

Ključne riječi

odgojitelj djece rane i predškolske dobi, pedagoški praktičar, suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Hrčak ID:

251959

URI

https://hrcak.srce.hr/251959

Datum izdavanja:

9.2.2021.

Posjeta: 4.784 *