hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ

Vlasta Roška   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6134-9068 ; Libertas međunarodno sveučilište
Alma Draganović ; AMDRA d. o. o.

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 5-23 preuzimanja: 165* citiraj
APA 6th Edition
Roška, V. i Draganović, A. (2020). OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ. Acta Economica Et Turistica, 6 (1 - 2), 5-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/252103
MLA 8th Edition
Roška, Vlasta i Alma Draganović. "OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ." Acta Economica Et Turistica, vol. 6, br. 1 - 2, 2020, str. 5-23. https://hrcak.srce.hr/252103. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Roška, Vlasta i Alma Draganović. "OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ." Acta Economica Et Turistica 6, br. 1 - 2 (2020): 5-23. https://hrcak.srce.hr/252103
Harvard
Roška, V., i Draganović, A. (2020). 'OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ', Acta Economica Et Turistica, 6(1 - 2), str. 5-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/252103 (Datum pristupa: 21.06.2021.)
Vancouver
Roška V, Draganović A. OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ. Acta Economica Et Turistica [Internet]. 2020 [pristupljeno 21.06.2021.];6(1 - 2):5-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252103
IEEE
V. Roška i A. Draganović, "OSOBNA POTROŠNJA U VRIJEME COVID-19 PANDEMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ", Acta Economica Et Turistica, vol.6, br. 1 - 2, str. 5-23, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252103. [Citirano: 21.06.2021.]

Sažetak
Pandemija COVID-19 ostavlja sve dublje tragove kako na privatnim tako i na poslovnim životima građana. Pooštravanje epidemioloških mjera, zatvaranje granica, zabrana okupljanja, djelomično ili potpuno zaključavanje za očuvanje života građana dovelo je do pada gospodarske aktivnosti, a samim time i do pada osobnih primanja zaposlenih. Glavni cilj ovoga rada je istražiti na 106 anketiranih ispitanika utjecaj pandemije COVID-19 na osobnu potrošnju, kroz ispitivanje stavova u različitim grupama ispitanika po visini mjesečnih primanja. Prva hipoteza nije potvrđena jer je 57,9% ispitanika izjavilo da ne posvećuje pozornost podrijetlu proizvoda, međutim, od onih koji posvećuju pozornost podrijetlu proizvoda, njih 88,5% kupuje hrvatske proizvode. Druga hipoteza je djelomično potvrđena jer statistički značajna razlika između navika ispitanika u različitim grupama osobnih primanja postoji u dvije kategorije i to kod kupnje i stvaranja zaliha hrane za dulje razdoblje te kod kupnje proizvoda online, kao i ranije. Treća hipoteza, da se osobna
potrošnja po određenim grupama proizvoda povećala uslijed pandemije COVID-19, nije potvrđena jer su ispitanici za sve grupe proizvoda ili usluga, osim restorana i hotela, odgovorili da jednako troše kao i prije pandemije. Na početkudrugog vala pandemije neke zemlje započele su s ponovnim djelomičnim zaključavanjem u cilju očuvanja života građana, promovirajući što više rad od kuće i na taj način održavanje poslovanja poduzetnika i dohotka građana, a samim time i osobne potrošnje.

Ključne riječi
COVID-19 pandemija, dohodak građana, osobna potrošnja, osnovne životne potrebe, zaključavanje (lockdown)

Hrčak ID: 252103

URI
https://hrcak.srce.hr/252103

Posjeta: 358 *