hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama

Dijana Sabolović-Krajina   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0561-2770 ; Gradska knjižnica i čitaonica „Fran Galović“ Koprivnica

Puni tekst: hrvatski, pdf (383 KB) str. 65-82 preuzimanja: 52* citiraj
APA 6th Edition
Sabolović-Krajina, D. (2020). Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (1-2), 65-82. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/252864
MLA 8th Edition
Sabolović-Krajina, Dijana. "Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama." Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol. 63, br. 1-2, 2020, str. 65-82. https://hrcak.srce.hr/252864. Citirano 01.08.2021.
Chicago 17th Edition
Sabolović-Krajina, Dijana. "Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama." Vjesnik bibliotekara Hrvatske 63, br. 1-2 (2020): 65-82. https://hrcak.srce.hr/252864
Harvard
Sabolović-Krajina, D. (2020). 'Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama', Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63(1-2), str. 65-82. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/252864 (Datum pristupa: 01.08.2021.)
Vancouver
Sabolović-Krajina D. Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama. Vjesnik bibliotekara Hrvatske [Internet]. 2020 [pristupljeno 01.08.2021.];63(1-2):65-82. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252864
IEEE
D. Sabolović-Krajina, "Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama", Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol.63, br. 1-2, str. 65-82, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252864. [Citirano: 01.08.2021.]

Sažetak
Cilj/svrha. Cilj rada je skrenuti pozornost hrvatske knjižničarske zajednice na design thinking kao koncept, skup metoda i alata za rješavanje poslovnih problema i uvođenje inovacija u poslovanje. Svrha rada je zainteresirati hrvatske knjižničare za usvajanje vještina i kompetencija za primjenu design thinking kako bi unaprijedili rad knjižnica i ojačali svoju poziciju u društvu. Design thinking ima temelj u metodologiji preuzetoj iz dizajna kao teorijske i praktične discipline. Ključna načela su mu usmjerenost na korisnike i strategija suradničkog rješavanje problema. Iako se počeo razvijati šezdesetih godina prošlog stoljeća integrirajući mnoge alate i tehnike iz područja kreativnosti, društvenih znanosti i računalnih znanosti, tek u posljednjih nekoliko desetljeća postao je širom prihvaćen primarno u profitnom sektoru, da bi u knjižničarski diskurs ušao prije desetak godina. Premda ne postoji konsenzus u prihvaćenosti design thinking u teoriji i praksi, u svijetu raste broj profitnih i neprofitnih organizacija, uključujući i knjižnice svih vrsta i veličina, koje u svojem poslovanju primjenjuju metodologiju i alate design thinking.

Pristup/ metodologija. Koristit će se desk research metoda. Na temelju odabira relevantne literature dat će se uvid u osnovne značajke koncepta i metoda design thinking. Iznijet će se primjeri njegove primjene u profitnom sektoru, a potom u knjižnicama kao primjeru neprofitnog sektora.

Rezultati. Uvidi do kojih se došlo u radu poboljšat će obaviještenost hrvatske knjižničarske zajednice o design thinking kao jednom od popularnih trendova u inovativnom i kreativnom pristupu rješavanju poslovnih problema u suvremenom upravljanju knjižnicama.

Praktična primjena. Uvid u teorijska načela design thinking i korake u procesu njegove primjene te nekoliko primjera dobre prakse mogu usmjeriti i potaknuti hrvatske knjižničare na uvođenje ovih novih metoda i alata u svoje poslovanje i upravljanje knjižnicama.

Originalnost/vrijednost. Ovim se radom u teorijski diskurs u Hrvatskoj po prvi puta uvodi tema o design thinking kao poslovnom konceptu i alatu u knjižničnom menadžmentu.

Ključne riječi
design thinking; inovativnost; knjižnice; knjižnični menadžment

Hrčak ID: 252864

URI
https://hrcak.srce.hr/252864

Posjeta: 121 *