Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/m16wjceko9

Ni med cvetjem ni pravice! Obrada nestandardnog leksika u hrvatskim čitankama i školskim rječnicima

Bojana Schubert


Puni tekst: hrvatski pdf 891 Kb

str. 119-145

preuzimanja: 940

citiraj


Sažetak

U radu se analizira odnos školskih rječnika hrvatskoga jezika prema nestandardnom leksičkom sloju koji je dijelom hrvatske književnosti, lektire, a onda i čitanki za nastavni predmet Hrvatski jezik. Dolazi se do zaključka da je u hrvatskim čitankama nestandardni leksik hrvatskoga jezika često obrađen neprecizno, bez velikog mara, a u školskim je rječnicima uglavnom preskočen, neobrađen, što upućuje na zaključak da postojeći školski rječnici hrvatskoga jezika ne ispunjavaju u potpunosti svoju svrhu jer ne opisuju hrvatski jezik s kojim se učenik susreće u školskome gradivu – tijekom nastave ili čitajući lektiru – nego p(r)opisuju ono što njihovi autori/sastavljači smatraju standardnim hrvatskim jezikom.

Ključne riječi

školski rječnici, čitanke za predmet Hrvatski jezik, nestandardni leksik, ideologija standardnog jezika

Hrčak ID:

254321

URI

https://hrcak.srce.hr/254321

Datum izdavanja:

23.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.989 *