Educatio biologiae, No. 6., 2020.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.6.9
Obrada nastavne teme Osjetilo vida u 2. razredu gimnazije
Denis Horvat
orcid.org/0000-0003-4664-0372
; Srednja škola Čakovec
Sažetak
Osjetilo vida, kao jedno od najvažnijih osjetila kojim primamo velik broj informacija u svakodnevnom životu, uglavnom je vrlo zanimljiva tema učenicima. Kreirajući nastavu u kojoj učenici postaju aktivni sudionici, komparativnim se pristupom mogu istodobno promatrati prilagodbe određenog sustava koje su razvile različite skupine organizama. Uspoređivanjem organizama na temelju funkcionalnih i morfoloških značajki osjetila vida te stavljanjem u odnos sposobnost reakcije na podražaje i preživljavanje različitih organizama, promatrajući s evolucijskog aspekta kako su određene prilagodbe doprinijele opstanku vrste, učenici dobivaju pravu sliku živoga svijeta. Na taj način omogućuje se učenicima uvid u načine razvoja pojedinih sustava i mogućnosti opstanka vrste u ekosustavu. Nastavni sat u kojem su učenici aktivni sudionici obrazovnog procesa oblikuje se korištenjem brojnih interaktivnih sadržaja i dodatnih materijala (za čiju je izradu potrebno uložiti dosta truda i vremena) te potkrepljivanjem primjerima koji su poznati učenicima iz svakodnevnog života. Unatoč tome što mnogi učenici nisu naviknuti na takav pristup, povratne informacije prikupljene tijekom i nakon ovakve obrade nastavne jedinice ukazuje da se od njega ne smije odustajati jer dugoročno se može razviti u rutinu i omogućiti lakše usvajanje novih sadržaja poput triju osnovnih strukturnih elemenata osjetila vida.
Ključne riječi
godišnji izvedbeni kurikulum; komparativni pristup; osjetilo vida; evolucijski razvoj
Hrčak ID:
254828
URI
Datum izdavanja:
27.12.2020.
Posjeta: 2.544 *