hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ

Antun Biloš   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1676-5959 ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek
Bruno Budimir ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek
Sanja Jaška   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2929-8501 ; Jaškapack d.o.o., Savska cesta 1, 10360 Sesvete

Puni tekst: hrvatski, pdf (316 KB) str. 57-68 preuzimanja: 427* citiraj
APA 6th Edition
Biloš, A., Budimir, B. i Jaška, S. (2021). POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ. CroDiM, 4 (1), 57-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/254845
MLA 8th Edition
Biloš, Antun, et al. "POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ." CroDiM, vol. 4, br. 1, 2021, str. 57-68. https://hrcak.srce.hr/254845. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Biloš, Antun, Bruno Budimir i Sanja Jaška. "POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ." CroDiM 4, br. 1 (2021): 57-68. https://hrcak.srce.hr/254845
Harvard
Biloš, A., Budimir, B., i Jaška, S. (2021). 'POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ', CroDiM, 4(1), str. 57-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/254845 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Biloš A, Budimir B, Jaška S. POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ. CroDiM [Internet]. 2021 [pristupljeno 28.11.2021.];4(1):57-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/254845
IEEE
A. Biloš, B. Budimir i S. Jaška, "POZICIJA I ZNAČAJ INFLUENCERA U HRVATSKOJ", CroDiM, vol.4, br. 1, str. 57-68, 2021. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/254845. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.

Ključne riječi
influenceri; društvene mreže; marketing influencerima; internetsko informiranje; Hrvatska

Hrčak ID: 254845

URI
https://hrcak.srce.hr/254845

[engleski]

Posjeta: 760 *