Bogoslovska smotra, Vol. 74 No. 1, 2004.
Pregledni rad
Nasljeduj Krista po Marku
Mario Cifrak
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Polazeći od samoga naslova ovog članka nameće se odmah i raščlamba, odnosno problematika koju želimo čitateljstvu predstaviti. Prije svega riječ je o »nasljedovanju« koje nam pobliže determinira kristološki titul - Krist i time nas smješta u vrijeme poslije uskrsnuća, a time i samo nasljedovanje. U tom smislu je Markovo evanđelje prvo koje nam o tome govori. U svjetlu uskrsnuća čitamo Mk 8,34 o uzimanju križa i odmah nalazimo paralelu s Q 14,27 koja također svjedoči radikalnost nasljedovanja u poslijeuskrsnom Isusovom pokretu. Ta radikalnost uzimanja križa vodi sve do gubitka vlastitog života (usp. Mk 8,34-35), do mržnje vlastitog oca i vlastite majke zbog Isusa (usp. Q 14,26-27; tj. Lk 14,26-27//Mt 10,37-39) i do odreknuća od bogatstva u korist siromaha (usp. Mk 10,17-31). Samo tko izloži svoj život u potpunosti za Isusa i za evanđelje, opet će ga naći (usp. Q 17,33; Mk 8,35). Isus je naviještao Radosnu vijest, kraljevstvo Božje koje je došlo s njim, Mesijom, stoga je legitimno vidjeti nasljedovanje i u tom propovijedanju spasenja koje poziva na radikalnost u opredjeljenju za Isusa Krista koji se distancirao od svoje »obitelji« kao putujući propovjednik Kraljevstvo Božje se konačno objavljuje s dolaskom Sina čovječjeg (usp. Mk 8,38; Q 17,24s.), ali do tada treba propovijedati evanđelje. Sa Sinom čovječjim je identičan »zemaljski« Isus kojega se može spoznati preko njegova križa i uskrsnuća: Danielov Sin čovječji predstavlja uskrslog Krista u svojoj slavi. Poslije njegova uskrsnuća nada Crkve je zasnovana na njegovom drugom dolasku baš kao i budućnost kraljevstva Božjeg (usp. Mk 10,23-25).
Ključne riječi
nasljeduj Krista; Sin čovječji; Markovo evanđelje; Q; kraljevstvo Božje
Hrčak ID:
25642
URI
Datum izdavanja:
16.3.2004.
Posjeta: 2.907 *