Kineziologija, Vol. 31 No. 1, 1999.
Izvorni znanstveni članak
Zašto djeca vježbaju? Evaluacija jedne motivacijske skale
Smiljka Horga
; Fakultet za fizičku kulturu, Zagreb
Dean Štimac
; Ponder - Psihološka priprema sportaša, Zagreb
Sažetak
Na osnovi istraživanja Wankela i Kreisela (1985), konstruiran je upitnik uživanja u vježbanju, koji je primijenjen na 23 učenice i 23 učenika petih razreda jedne osnovne škole. Radi provjere hipotetske strukture upitnika (intrinzični, socijalni i ekstrinzični razlozi uživanja u vježbanju), njegova je faktorska struktura određena posebno za djevojčice i posebno za dječake, jer je multivarijatna diskriminacijska analiza pokazala statistički značajne razlike u odgovorima dviju skupina na čestice upitnika. Ni u djevojčica ni u dječaka hipoteza nije potvrđena u potpunosti. I u jednih i u drugih izolirani su socijalni i ekstrinzični razlozi uživanja u vježbanju, dok su se intrinzični razdvojili u dva faktora, i to u: uzbuđenje igre i težnju za majstorstvom u djevojčica, te izazov i težnju za majstorstvom u dječaka.
Ključne riječi
Hrčak ID:
256687
URI
Datum izdavanja:
28.4.1999.
Posjeta: 859 *