Pregledni rad
https://doi.org/10.34075/cs.56.2.5
Neki elementi međureligijske kompetencije iz perspektive vjeronaučne didaktike
Jadranka Garmaz
orcid.org/0000-0002-5239-1985
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Hans Mendl
; Universität Passau, Passau, Njemačka
Sažetak
Kontekst religijskog obrazovanja u Europi obilježen je kulturnim, religioznim i svjetonazorskim pluralizmom. Stoga članak iz religijsko didaktičke perspektive obrađuje kriterije i elemente koji pripadaju međureligijskoj kompetenciji u katoličkom vjeronauku.
U prvom se poglavlju analiziraju temeljni pojmovi koji se odnose na učenje o religiji, s posebnim naglaskom na razlikovanje pojmova međureligijska, višereligijska, transreligijska i transverzalna kompetencija. U drugom se poglavlju sažeto prikazuju neki religijsko didaktički kriteriji, elementi i načela međureligijske kompetencije u konfesionalnom katoličkom vjeronauku. U trećem poglavlju otvaraju se nove istraživačke perspektive unutar područja komparativne religijske pedagogije. Pretpostavljajući stavove uvažavanja, spremnosti na promjenu i uspostavljanje prijateljstava, međureligijska se kompetencija dokazuje kao neizostavna upravo u odgoju za suživot u pluralnom društvu. U religijskom obrazovanju ona ima ključnu ulogu u usvajanju stavova i vještina koji omogućuju razvoj tolerancije i poštovanja s obzirom na raznolikost kultura i religija.
Ključne riječi
vjeronaučna didaktika; međureligijska i međukulturna kompetencija; sloboda vjeroispovijesti; mir; solidarnost; bratstvo
Hrčak ID:
258355
URI
Datum izdavanja:
21.6.2021.
Posjeta: 1.397 *