Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38190/ope.11.1.11

Vještine kao ključni činitelj zapošljivosti diplomanata poslovne ekonomije – percepcije poslodavaca i diplomanata

Maja Klindžić orcid id orcid.org/0000-0001-7199-9542 ; Ekonomski fakultet Zagreb
Kristina Pavković ; Orbico d.o.o.


Puni tekst: hrvatski pdf 736 Kb

str. 25-38

preuzimanja: 501

citiraj


Sažetak

Zapošljivost se odnosi na skup sposobnosti, znanja i vještina koje omogućavaju diplomantima da prošire mogućnosti za zapošljavanje i postignu daljnji napredak u svojoj karijeri. Glavni cilj rada bio je upravo ispitati koje su vještine ključne za diplomante poslovne ekonomije pri zapošljavanju te analizirati razliku u percepciji između poslodavaca i studenata s obzirom na razvijenost odabranih konceptualnih, socijalnih i tehničkih menadžerskih vještina. Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku 30 stručnjaka uglavnom iz područja upravljanja ljudskim potencijalima iz većinom velikih hrvatskih poduzeća, kao i na 100 nedavno diplomiranih magistara poslovne ekonomije s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Primarni podaci su prikupljeni anketnim upitnikom te analizirani primjenom metoda deskriptivne statistike. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje značajne razlike u percepciji razvijenosti pojedinih menadžerskih vještina diplomanata. Diplomanti de facto precjenjuju gotovo sve vještine osim tehničkih znanja i vještina govorne komunikacije. Najveći jaz u procjeni identificiran je kod kritičke samosvijesti, rada u timu, upravljanje konfliktima i kritičkog mišljenja. Ovi rezultati mogu biti korisni sveučilištima kako bi ona mogla prilagoditi svoje studije na temelju zahtjeva tržišta rada, kao i studentima poslovne ekonomije koji mogu poboljšati svoj skup vještina i maksimizirati izglede za zapošljivost.

Ključne riječi

zapošljivost; diplomanti poslovne ekonomije; socijalne vještine; konceptualne vještine; tehničke vještine

Hrčak ID:

258779

URI

https://hrcak.srce.hr/258779

Datum izdavanja:

11.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.621 *