Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.9

Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole

Renata Miljević-Riđički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Davor Brđanović orcid id orcid.org/0000-0001-8048-8840 ; Glazbena škola u Varaždinu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 419 Kb

str. 141-166

preuzimanja: 575

citiraj


Sažetak

Ovim se istraživanjem provjerilo razlikuju li se prema psihološkoj otpornosti i kvaliteti života učenici osnovne škole koji dodatno pohađaju i glazbenu školu, od onih koji nisu uključeni u dodatnu glazbenu izobrazbu. Usto, s obzirom na školu koju učenici pohađaju, provjereno je postoje li razlike u promatranim varijablama prema spolu. U istraživanju su sudjelovali učenici usporedivog uzrasta – završnih razreda osnovne škole te završnih razreda osnovne glazbene škole. Uzorak je bio prigodni, ukupno 218 učenika (112 polaznika osnovne škole i 106 učenika koji uz osnovnu pohađaju i osnovnu glazbenu školu). Korišten je Ungarov upitnik otpornosti (CYRM-28) i Upitnik kvalitete života (Kidscreen Questionaire-52). Rezultati su prikazani putem deskriptivnih statističkih pokazatelja i obrađeni dvosmjernom analizom varijance. Učenici koji uz općeobrazovnu dodatno pohađaju i osnovnu glazbenu školu iskazali su veću otpornost i kvalitetu života. Statistički značajna razlika njihovih iskaza prema spolu – interakcija spola i škole – nije se pokazala. Istraživanje je ukazalo na bavljenje glazbom kao potencijalni zaštitni faktor u razvoju psihološke otpornosti i kvalitete života kod djece.

Ključne riječi

djeca; glazba; Kidscreen upitnik; Ungarov upitnik; psihološki zaštitni faktori; životna prilagodba

Hrčak ID:

260367

URI

https://hrcak.srce.hr/260367

Datum izdavanja:

14.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.471 *