Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.30.2.06
Izvori stresa, depresivnost i akademsko funkcioniranje studenata za vrijeme pandemije COVID-19
Ivanka Živčić-Bećirević
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sanja Smojver-Ažić
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Tamara Martinac Dorčić
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Gorana Birovljević
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati izvore stresa koje su studenti doživljavali
tijekom pandemije COVID-19, s obzirom na spol studenata i
promjenu mjesta boravka zbog studija, te povezanost pojedinih
izvora stresa s depresivnim simptomima i samoprocijenjenim
akademskim funkcioniranjem studenata. Ispitivanjem su obuhvaćena 923 studenta (19 do 28 godina, 73 % djevojaka). Primijenjen je Upitnik izvora stresa i Upitnik akademskog funkcioniranja, koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja, te
Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Utvrđene
su četiri skupine izvora stresa, od kojih su posljedice izolacije
najsnažniji izvor, zatim akademski izvori stresa, mogućnost
zaraze te obiteljski izvori stresa. Djevojke doživljavaju sve izvore
stresa intenzivnije nego mladići, a studenti koji su se zbog studija
preselili intenzivnije doživljavaju obiteljske probleme i posljedice
izolacije kao izvor stresa od studenata koji stalno žive u svojoj
obitelji. Svi izvori stresa, osim moguće zaraze, značajni su
prediktori depresivnosti, dok je depresivnost značajan dodatni
prediktor samoprocijenjenoga akademskog funkcioniranja
studenata nakon kontrole spola, preseljenja i izvora stresa.
Posljedice izolacije kao izvor stresa imaju najjači efekt i na
depresivnost i na samoprocijenjeno akademsko funkcioniranje.
Ključne riječi
pandemija COVID-19; studenti; akademsko funkcioniranje; depresivnost; izvori stresa
Hrčak ID:
260386
URI
Datum izdavanja:
15.7.2021.
Posjeta: 3.808 *