Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.14

Suradnja obitelji, škole i lokalne zajednice – pedagozi u double bindu

Lana Štefulj
Barbara Kušević orcid id orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 361 Kb

str. 399-413

preuzimanja: 912

citiraj


Sažetak

Apostrofiranje važnosti suradnje s lokalnom zajednicom recentan je i u domaćemu znanstvenom prostoru relativno neistražen oblik pozicioniranja odnosa obitelji i škole u širemu egzosustavu i makrosustavu unutar kojih se taj odnos razvija. Cilj je ovoga rada analizirati kontradiktorna očekivanja kojima su pedagozi u procesu suradnje obitelji, škole i lokalne zajednice izloženi. Konkretnije, nakon analize nesklada između teorijskih i zakonskih artikulacija suradnje s lokalnom zajednicom i praktičnih ograničenja koja se u implementaciji tih artikulacija javljaju, u radu se razmatra odgovornost pedagoga za prepoznavanje specifičnih potreba obitelji u suradnji s lokalnom zajednicom spram sanacijsko-deficitnoga percipiranja obitelji koje je pritom lako demonstrirati, kao i imperativnost teorijskih zahtjeva za tijesnim povezivanjem obitelji, škole i lokalne zajednice spram menadžersko-koordinacijske uloge koju pedagozi pritom, uslijed kontekstualnih ograničenja, mogu preuzeti na sebe. Zaključni dio rada nudi smjernice za daljnje istraživanje ove teme.

Ključne riječi

paradigma sanacije, partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove, pedagoška profesija, tehnokratski pristup obrazovanju, teorija preklapajućih sfera utjecaja

Hrčak ID:

263046

URI

https://hrcak.srce.hr/263046

Datum izdavanja:

28.9.2021.

Posjeta: 1.695 *