Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38003/sv.70.2.15

Tko su dobri učitelji?

Katarina Vanek
Andrej Maras ; Osnovna škola Lotrščak, Zagreb, Hrvatska
Petra Karabin orcid id orcid.org/0000-0002-7801-941X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 385 Kb

str. 349-370

preuzimanja: 3.894

citiraj


Sažetak

Biti učitelj u suvremenom društvu postaje sve izazovnije. Društvena očekivanja od učitelja konstantno rastu. Učitelji zato teže unaprjeđivanju vlastitih osobina i kompetencija. Pri tome je važno znati koje osobine ličnosti i kompetencije društvo očekuje od dobrog učitelja. Vođeni time, cilj ovog rada je cjelovito prikazati dobrog učitelja, uzimajući u obzir njegove poželjne osobine ličnosti, profesionalne kompetencije i percepciju dionika odgojno-obrazovnog procesa. Rezultati pregleda relevantne literature i dosadašnjih istraživanja ukazuju da je dobar učitelj spoj osobina ličnosti poput humanosti, mudrosti, razboritosti, upornosti i dr. te kompetencija poput ostvarivanja pozitivnih odnosa s učenicima, uspješnog upravljanja razredom, prepoznavanja važnosti motivacije i dr. Konačno, dobar je učitelj sinergija poželjnih osobina ličnosti i težnje permanentnog profesionalnog rasta. Stoga ovo istraživanje može doprinijeti praksi pri kreiranju stručnih usavršavanja i izobrazbi učitelja.

Ključne riječi

kompetencije učitelja, osobine učitelja, percepcija dionika odgojno-obrazovnog procesa

Hrčak ID:

265588

URI

https://hrcak.srce.hr/265588

Datum izdavanja:

1.12.2021.

Posjeta: 4.902 *