Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/2.2

ODREDNICE I ZNAČAJ STILOVA HUMORA: PERSPEKTIVA TEORIJE KONTROLE IDENTITETA

Ivana Kursan Milaković orcid id orcid.org/0000-0003-3843-8908 ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet
Marija Milavić ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 587 Kb

str. 341-366

preuzimanja: 873

citiraj


Sažetak

Glavna je svrha rada kroz prizmu teorije kontrole identiteta istražiti pozitivne (afilijativni i samopomažući) i negativne (agresivni i samoporažavajući) stilove humora te odrednice identiteta (demografske karakteristike, konformizam, inovativnost, jedinstvenost) kao prediktore i namjeru kupovine kao ishod stilova humora. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 253 ispitanika, pri čemu se podaci analiziraju s pomoću regresijske analize. Rezultati pokazuju da je spol povezan s agresivnim stilom humora, a dob uglavnom s agresivnim i samoporažavajućim stilovima humora. Nadalje, konformizam potrošača negativno je povezan s afilijativnim, a pozitivno s agresivnim i samoporažavajućim stilovima humora. Inovativnost potrošača pozitivno utječe samo na agresivni stil, dok je jedinstvenost potrošača pozitivno povezana sa samopomažućim i samoporažavajućim stilovima humora. Za namjeru kupovine od pozitivnog su značenja i pozitivni i negativni stilovi humora, i to jedino samopomažući i agresivni stil humora. Razmatrani konstrukti i veze predstavljaju nove spoznaje općenito te posebice u okviru teorije kontrole identiteta, i kao takvi imaju vrijedne znanstvene i praktične implikacije.

Ključne riječi

stilovi humora; konformizam; inovativnost; jedinstvenost; namjera kupovine; teorija kontrole identiteta

Hrčak ID:

267121

URI

https://hrcak.srce.hr/267121

Datum izdavanja:

14.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.458 *