Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Usporedba komunikacije učenik – učitelj tijekom nastave Hrvatskoga jezika u školi i nastavi na daljinu u osnovnoškolskom obrazovanju

Danijela Sunara-Jozek orcid id orcid.org/0000-0002-2954-3047 ; OŠ Franje Viktora Šignjara, Virje
Katarina Franjo orcid id orcid.org/0000-0002-5703-053X ; OŠ Franje Viktora Šignjara, Virje


Puni tekst: hrvatski pdf 516 Kb

str. 325-344

preuzimanja: 631

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada usporediti i utvrditi percepciju međusobne komunikacije između učenika i učitelja unutar predmeta Hrvatski jezik na razini Republike Hrvatske uspoređujući komunikacijske odnose u nastavi u školi te nastavi u nastavi na daljinu. Potom smo utvrdili učiteljsku percepciju učeničke jezične komunikacije spram učitelja. U istraživanju je korištena kvantitativna metodologija primjenom ankete uz pomoć Google Docsa na društvenim mrežama u kojima su formirane grupe učitelja Hrvatskoga jezika te s učenicima u virtualnim učionicama Hrvatskoga jezika. Anketa koju su ispunjavali učitelji (n = 168) sastoji se od 14 zatvorenih i 2 otvorena pitanja, a učenici su (n = 229) ispunjavali anketu sa zatvorenim tipom pitanja. Rad ima teorijsko utemeljenje u Bergerovom modelu promatranja ciljanih osoba (učenik – učitelj) tako da se promatraju sljedeće varijable: verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija i traženje informacija (istraživanje).
Nastava na daljinu oblik je nastave u kojoj i učitelji i učenici kao veliki nedostatak ističu manjak verbalne komunikacije, a učitelji su manje zadovoljni komunikacijom s učenicima u nastavi na daljinu i to smatraju segmentom koji je jako degradirao dosadašnji komunikacijski diskurs u odnosu na onaj koji imaju sa svojim učenicima u školi. Općenito, zaključak je istraživanja da je nastava na daljinu ono zadnje rješenje koje osnovnoškolski odgojno-obrazovni sustav treba uvoditi jer sudionici (posebice učitelji) smatraju da se u takvom obliku nastave gubi kvaliteta komunikacije koja se u međuljudskoj interakciji ostvaruje i verbalno i neverbalno.

Ključne riječi

Bergerovi komunikacijski aksiomi, nastava Hrvatskoga jezika u osnovnoškolskom obrazovanju, međuljudska komunikacija, verbalna i neverbalna komunikacija, nastava na daljinu

Hrčak ID:

267620

URI

https://hrcak.srce.hr/267620

Datum izdavanja:

1.12.2021.

Posjeta: 1.369 *