Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22572/mi.27.2.6

Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na poslovanje elektroničkih medija u Republici Hrvatskoj

Josip Popovac ; doktorand na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Vijeće za elektroničke medije
Vanja Gavran ; doktorand na Doktorskoj školi Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vijeće za elektroničke medije


Puni tekst: hrvatski pdf 1.837 Kb

str. 127-162

preuzimanja: 270

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.837 Kb

str. 127-162

preuzimanja: 213

citiraj


Sažetak

Pandemija bolesti COVID-19 utjecala je na sve segmente društva pa tako i na medije. Narušavanje ukupne ekonomije utjecalo je na ekonomsko poslovanje medija, ali i na kvalitetu programskih sadržaja jer su društvene aktivnosti reducirane uslijed niza mjera kojima se sprječava širenje virusa. Mediji gotovo da nisu imali o čemu izvještavati ako to nisu bile teme vezane za pandemiju i, dakako, političke teme. Cilj je ovog rada procijeniti koliko je pandemija utjecala na ukupno poslovanje elektroničkih medija u Republici Hrvatskoj. Prije svega, u teorijskom je dijelu rada bilo riječi o samoj medijskoj regulaciji općenito te u Hrvatskoj, kao i aktivnostima koje su poduzete kako bi negativan utjecaj pandemije na hrvatske elektroničke medije bio što manji. U drugom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja koje su proveli autori ovog rada u okviru Agencije za elektroničke medije upravo kako bi se dobila jasnija slika o utjecaju pandemije. Kvantitativno istraživanje, online anketa, provedeno je u siječnju
2021. godine među pružateljima različitih elektroničkih medija koji su upisani u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i radijskog programa, a koji vodi Agencija za elektroničke medije. Istraživanjem su prikupljeni podaci o financijskom utjecaju pandemije, ali i o njezinu utjecaju na kvalitetu programa pružatelja medijskih usluga. Isto tako, autori su istraživanjem dobili informacije o broju zaposlenika u ispitanim medijima koji su bili zaraženi virusom COVID-19 te broju preminulih, kao i podatke tj. ocjenu medija o načinu kako su sami mediji informirali javnost o pandemiji i kako su mjerodavne institucije informirale medije o pandemiji.

Ključne riječi

pandemija bolesti COVID-19; elektronički mediji; Agencija za elektroničke medije; Vijeće za elektroničke medije; regulacija medija; prihodi od medijske djelatnosti elektroničkih medija; mjere Vlade Republike Hrvatske

Hrčak ID:

267770

URI

https://hrcak.srce.hr/267770

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.241 *