Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SLUŠANJE S RAZUMIJEVANJEM I HRVATSKI UČENICI ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA

Višnja Josipović Smojver ; Filozofski fakultet u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 458 Kb

str. 127-136

preuzimanja: 1.787

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 485 Kb

str. 137-147

preuzimanja: 1.953

citiraj


Sažetak

Ovim radom, koji je nastao u okviru projekta “Engleski jezik u Hrvatskoj
“, određuje se mjesto slušanja engleskoga s razumijevanjem u ukupnoj
kompetenciji. Utvrđuje se da su u osnovnoj školi učenice nešto bolje od učenika
u ovoj komponenti, dok u srednjim školama u tom pogledu nema razlika. Intenzitet
učenja engleskoga u osnovnoj školi povezan je s uspješnošću u razumijevanju
slušanoga, ali nije u tome presudan. Za srednje škole nije utvrđena povezanost
intenziteta učenja i uspjeha u ovoj komponenti testa. Duljina učenja također se
pokazala neznatno povezanom s uspjehom u slušanju s razumijevanjem. Gradski
učenici pokazali su se boljima od seoskih u promatranoj komponenti testa. Autorica
u diskusiji posebno ističe ulogu izloženosti engleskome jeziku u Hrvatskoj kao
važnome faktoru koji vjerojatno utječe na razvoj ove jezične vještine.

Ključne riječi

CEFR; engleski; kompetencija; slušanje s razumijevanjem

Hrčak ID:

26946

URI

https://hrcak.srce.hr/26946

Datum izdavanja:

14.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.860 *